Zeurende moeders - Vette snackbar (8)

Henk merkt dat het dieet van hamburgers maken en proeven aanslaat bij zijn medewerker Manon. Ook ontdekt ze steeds nieuwe dingen die allemaal even lekker en verleidelijk zijn. Lees het verhaal van Henk.

Zeurende moeders

Henk vertelt:

Ik weet dat het altijd riskant is als moeders beginnen te zeuren. Daarom moet ik nu snel handelen. Manon vertelt hoe haar moeder vindt dat ze moet afvallen. En nu is het mijn zaak om goed door te pakken. Het kan zo verkeerd uitpakken. Daarom vertel ik haar dat ze vooral haar eigen weg moet kiezen. Ik loop onderwijl naar de frituur. 'Ik heb best honger', zeg ik. 'Wil jij iets?' Ze schudt met haar hoofd.

Ik laat het patat in de frituur zakken. Dat gesis en die heerlijke geur die loskomt. Ik kan er iedere keer weer zo van genieten. Het water loopt mij in de mond. Ook gooi ik een handjevol frikandellen in de frituur. Precies op het moment dat alles lekker loopt, neem ik mijn mobieltje op. 'Oei', zeg ik tegen Manon. 'Ik moet even weg. Ben zo terug. Let jij op het eten?'

Dan loop ik snel de zaak uit en ga in de auto zitten. Nu komt het erop aan. Ik wacht geduldig en weet wat er gaat gebeuren. Na een klein kwartiertje kom ik terug. Er is niemand in de zaak gekomen en ik loop naar achter. Daar zit Manon met een leeg bord voor zich. Ze laat een boertje en neemt een laatste slok uit het blikje red bull. Een andere leeg blikje staat ernaast. 'Sorry', zegt ze geschrokken. Ze krijgt een rode kleur. 'Ik heb je eten op. Ik dacht dat je niet meer terug zou komen en vond het zonde om dit allemaal weg te gooien.'

Ik zie dat het best veel voor haar is geweest. Haar buik bolt tevreden vol naar voren. Ik maak een milkshake voor haar en geef het. 'Hier lekker als toetje.' Ze wrijft over haar buik. 'Wow, dat was een flinke hap zo in de ochtend.' Ze moet er zelf om lachen. Ik kijk haar tevreden aan. 'Wil je vandaag nog wat oefenen met de hamburgers. Dit weekend gaan we beginnen met de hamburgers. Ik moet vanmiddag weg, maar ik denk dat je het prima redt.'

De rest van de middag ben ik op pad. Als ik tegen het einde van de middag weer op de zaak kom, zie ik Manon met een bolle buik achter de frituur staan. Ik begroet haar en vraag of het goedgegaan is. 'Zeker', zegt ze. 'Ik heb 6 hamburgers gemaakt en allemaal opgegeten.' Trots slaat ze met haar hand op haar buik. 'Astrid is langsgeweest en ze vroeg of ze een hamburger mocht. Ik kon het niet weigeren. Dus heb er gelijk eentje meegegeten.'

Ik ben helemaal verbaasd. 'Jeetje', zeg ik. 'Dat klinkt goed.' Verder was het best nog druk geweest. De scholen zijn weer begonnen. 'Ik heb een verrassing meegebracht', zeg ik en haal de doos met lekkernijen uit de tas. 'Ik heb wat puddingbroodjes en crompouzen voor je gekocht. Ik wil binnenkort gaan kijken of we 's morgens niet zoiets kunnen serveren. Dan gaan we iets eerder open en bieden tot de lunch allerlei lekkernijen met een kop koffie aan. Er is hier in de buurt niks.'

Ze knikt en pakt een crompouce. 'Ik heb er nog zo eentje op', zegt ze. Ze neemt een gulzige hap en zie dat er meer gaan volgen. De andere crompouce verdwijnt meteen in haar. De 2 puddingbroodjes gaan gelijk daarna haar mond binnen. 'Heerlijk', zegt ze met volle mond. Ze maakt een kop koffie met melk en room. 'Jij ook eentje?' zegt ze. Die heb ik nog niet op. 'Zullen we deze ook gaan verkopen?' vraagt ze. 'Ik weet zeker dat we deze best goed kunnen verkopen. Zo in zo'n mooie grote beker. We kunnen ook dingen mixen met de milkshake.'

Ik ben helemaal verrast. Ze neemt meer en meer de zaak over. Dat geeft mij en Anneke wat meer ruimte. Dat lijkt me wel geweldig. Dan kan Maaike draaien in het zwembad en Manon hier. Ze kijkt me tevreden aan. 'Ik begin het echt leuk te vinden', zegt ze. 'Alleen weet ik niet wat mijn moeder hiervan vindt...' Ze duwt haar volle buik nog wat extra naar voren zodat ze nog wat groter lijkt. Ik moet lachen. 'Weet je niet wat je moeder ervan vindt of wil je het niet weten?'

Lees deel 9: Kamer gezocht »

Dit is het 8e deel van het vervolgverhaal Vette snackbar. Lees vooraf Onze droomzaak. Je zult zien dat een paar personages terugkomen in dit nieuwe verhaal. Elke vrijdag verschijnt een volgend deel.

Reacties

  1. Ben benieuwd hoe het afloopt en als manon maaike gaat ontmoeten die al lekker dik is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik verklap niks. Voor zover ik al een idee heb. Haha. Leuk idee om haar Maaike te laten ontmoeten...

      Verwijderen
  2. Hoe ziet manon. En Maaike er uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op foto met blote. Bolle Buik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weten jullie niet dat het een verhaal is en deze mensen niet echt bestaan.
      Vindt het best respectloos dat jullie dit bij elke verhaal en hoofdstuk doen.
      De schrijver maakt gewoon hele goeie verhalen al jaren.
      Ik vindt het ook nergens op slaan.

      Verwijderen
    2. Gelijk heb je, we mogen echt blij zijn met wat hier geschreven wordt! Echt prachtig. Jammer dat sommigen zo doen, laat je niet gek maken :)

      Verwijderen
    3. Thnx en nee doe ik niet, vind het vervelend als zulke mensen het hier gaan verzieken terwijl henk echt goed werk afleverd.
      Zou leuk zijn als al zijn verhalen in een echte boeken bundel komt met de titel vette verhalen.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

All inclusive - Moeder en dochter (15)

Moeder en dochter (1)

Het tussenjaar - Vette snackbar (1)