Enorme snoepkont - Onze droomzaak (28)

De oude vakantiehulp Maaike vertelt hoe het verblijf van een jaar in Amerika haar heeft goedgedaan. Ze is niet alleen geestelijk gegroeid, maar heeft lichamelijk ook een flinke groei doorgemaakt. Ze is ook een enorme snoepkont

Enorme snoepkont


Maaike klopt op haar buikje. 'Mijn ouders en vrienden herkenden me niet eens toen ik eergisteren op het vliegveld aankwam. Ze zagen me niet aankomen, zo ben ik aangekomen.' Ze moet zelf om lachen om haar woordgrapje. Ik kijk nog eens aandachtig naar haar.


Wat een gigantische buik heeft ze gekregen. En haar boezem. Ze had altijd al een flink postuur van boven, maar veel van de candy's zijn in haar borsten gaan zitten. Jeetje. Het lijkt wel of haar borsten wel een paar cupmaten zijn gegroeid, zo fors.

Waar ik even later nog flink van opkijk, is haar achterwerk. Zeker, het snoepgoed heeft zich mooi verdeeld over de 3 B's, buik, billen en borsten. Haar kont is gigantisch geworden zeg. 'Maar heb je niet nog iets te eten? Ik barst van de honger.' Ze kijkt verlangend naar de frituur. 'Wat heb ik kroketten en bitterballen gemist zeg.'

Even later zit Maaike weer lekker te eten en aan haar derde pilsje. 'Ze drinken daar ook weinig in Amerika. Ze doen dan net of ze al dronken zijn na een glaasje. Wat lekker dat ik het weer gewoon ongegeneerd kan nemen. Heerlijk.' Een grote snor van schuim blijft op haar bovenlip plakken. Ze likt het verlekkerd met haar tong weg, de schat.

'Weet je dat die winegums en al die andere heerlijke dingen in Amerika echt ontzettend lekker zijn. Ze zijn 10 keer zoeter en ik hebben denk ik ook wel 10 keer meer caloriƫn. Ze zijn bij mij in elk geval lekker achtergebleven. Hihi.' Maaike kijkt me heel guitig aan. 'Maar waar ik ook voor kom Henk. Heb je nog werk voor me. Het geld is helemaal op.'

Ik wijs naar haar vervanger. 'Dat is Cindy en zij doet het hier heel goed. En verder heb ik eigenlijk niet zoveel werk.' Ze kijkt me aan. 'Ik snap het. Maar ik heb eens zitten denken, waarom verkoop je hier niet wat snoep. Niet iedereen heeft alleen zin in snacks of taart. Misschien kun je hier wel speciaal Amerikaans snoepgoed verkopen. Volgens mij wordt dat helemaal hier nergens verkocht.'

Ik vind dat eigenlijk wel een heel goed idee en stel voor dat Maaike snoepgoed gaat regelen. 'Ik betaal wel en dan verkoop je het hier. Misschien kunnen we er ook nog wel een online winkeltje aan vastknopen of iets met bezorgservice.' 'Ik moet nog een jaar naar school. Als je me een paar uur werk per week voor mij hebt, heel graag. Het lijkt me wel wat.'

En zo is het beklonken. Ons oude hulpje komt ook bij ons werken. Een kleine 2 weken later hebben we de winkel een klein beetje verbouwd en verkopen we ook lekkere zoetigheden. Het lijkt wel of Maaike weer wat voller achter de toonbank staat. 'Ik heb de laatste weken verschrikkelijk veel geproefd. Je wilt natuurlijk goed weten wat je je klanten gaat voorzetten', lacht ze. 'En dat heeft onvermijdelijk ook bepaalde gevolgen.'

Lees deel 29: Erg lekker »

Dit is deel 28 van het vervolgverhaal Onze droomzaak. Benieuwd naar wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: De snackbar »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)