Assistente - Doktersbezoek (7)

Tot nog toe heeft Martha zich vooral om zichzelf bekommert. Tot ze merkt dat de assistente van Bilosch ook best aardig voor haar is.

Assistente

Martha kijkt eens goed naar de assistente. Ze ziet er een stuk forser uit dan zij. Een flinke boezem, forse buik, maar het meest in het oog springende is wel haar enorme achterwerk. Het bolt naar achteren en opzij duidelijk in de witte verplegersjas.

De assistente ziet haar kijken. 'Ik heet trouwens Nabila', zegt ze. 'Toen ik hier kwam werken, woog ik denk ik net zoveel als toen jij hier binnenkwam. En je ziet wel dat er net als bij jou iets is bijgekomen.' Ze moeten er allebei om grinniken.

Ze opent de taartdoos. 'Kom dan vieren we het samen', zegt Martha. 'Ow, die gaat er wel in', antwoordt Nabila. 'Ik heb wel honger gekregen.' Het is een grote slagroomtaart die je op een verjaarspartij gerust aan 8 tot 12 mensen kunt serveren.

Ze snijdt de taart door de helft en dan weer een keer. Er ligt een kwart van de taart op haar bordje. 'Heerlijk', verzucht Martha als ze een grote hap neemt. De koffie met veel romige melk en suiker is er erg lekker bij. Zo snoepen ze samen even later het 2e deel van de taart op. 'Hij is erg lekker.'
'En denk je dat je gaat meedoen met de proef. Je krijgt er een mooie vergoeding voor en het belangrijkste: het is zo lekker. Je mag eten en drinken waar je zin in hebt.'
'Ja, ik ga het wel doen', zegt Martha en neemt nog een grote hap van haar taart. 'Ik merk wel dat ik meer ontspannen ben en zo kan genieten van eten. Iets wat ik altijd had, maar waar ik me nu veel minder voor lijk te schamen.' Ze klopt op haar buikje. 'En mijn lijf lijkt zich er ook niet voor te schamen.' Ze moeten er allebei hard lachen.

Met een buik vol taart gaat ze naar huis. Ze zit nog maar net op de bank voor de televisie of de bel gaat. Het is de bezorger van de Chinees. Hij heeft een grote doos in zijn hand. 'Dit is voor u', zegt hij. Ze hoeft er niks voor te betalen.

Uit de dozen komen haar lievelingsgerechten veel bami, foe yong hai, koe loe yuk en heerlijke gefrituurde vleesballetjes. Alles royaal overladen met de vette sauzen en natuurlijk pindasaus. Een uur later ligt ze heerlijk op de bank te soezen met een overvolle pens. Zo groot is hij volgens Martha nog nooit geweest. De fles cola is ook leeg. Wat een heerlijk leventje. De vette jaren zijn duidelijk voor Martha aangebroken.

Dat merkt ze ook als ze een kleine 3 maanden later weer bij dokter Bilosch is voor de laatste check. Hierna doet ze mee aan een groter onderzoek samen met Nabila. 'Dit is een soort nul-meting voor dat onderzoek', zegt de dokter. Hij maakt weer foto's van alle kanten en meet alls zorgvuldig op.

En als afsluiter mag Martha op de weegschaal gaan staan. Ze voelt hoe haar hart klopt. Vol verwachting zet ze haar voeten op het platje van de weegschaal. Geen idee wat daar kan staan. Ze durft er ook niet te hard over na te denken. Haar grote buik wijst trots naar voren. Haar borsten zijn op haar buik gaan rusten.

Wat is ze een grote meid geworden. In nog geen jaar tijd. Ze voelt zich trots en schaamt zich tegelijk. Een heel dubbel gevoel. Ze kijkt naar de stand op het display. Ze ziet het getal en meteen daarna de grote ogen van dokter Bilosch.

Lees deel 8: Trots of schaamte? »

Dit is het 7e deel van het vervolgverhaal Doktersbezoek. Elke vrijdag verschijnt een nieuw deel. Benieuwd naar wat er vooraf gaat?
Lees het 1e deel van Doktersbezoek »

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)