Ga je mee? - Een volle zomer (15)

Jennifer krijgt meer aandacht dan ooit. En niet alleen van jongens. Samen met haar vriendinnen van het zomerkamp vorig jaar maakt ze plannen voor dit jaar. Ga je mee?

Ga je mee?

Heather had het idee dat haar man nu meer aandacht voor haar zou hebben. Maar dat heeft ze helemaal mis. Het lijkt wel of hij juist nog meer aandacht voor zijn stevige dochter heeft dan eerder. Nu ze zwaarlijvig is, lijkt hij nog meer gecharmeerd van haar. Terwijl ze de hele dag ordinair etend rondloopt in niet meer dan een slipje en een shirtje. Het deert hem helemaal niet. Sterker nog: hij geeft haar meer aandacht dan ooit.

Jennifer is zelf ook assertiever geworden. Het lijkt wel of de brutaliteit en eigenwijsheid met elke kilo die erbij gekomen is, sterker is geworden. Ze staat haar mannetje en weet feilloos in gesprek te gaan met Heather. Hierbij laat ze zich niets zomaar gezeggen en kiest haar eigen weg. Jennifer weet ook dat Heather haar bewust heeft vetgemest op het kamp. Ze heeft haar vader nooit verteld dat Heather haar bewust dik wilde hebben.

Het lijkt ook dat Heather en Jennifers vader het niet zo goed meer met elkaar kunnen vinden als vorig jaar. Jennifer vermoedt dat haar vader meer van zware vrouwen houdt, dan van de magere Heather die de hele dag in de sportschool zit. Zeker, vlak na de zomervakantie zorgde het vetmesten van haar stiefdochter er ook voor dat Heather een paar kilo aankwam. Onbewust at ze toch meer met Jennifer mee dan ze wilde. Het eten dat ze klaarmaakte moest ook geproefd worden. En Heather zag dat terug in haar postuur.

Jennifers mobieltje trilt. Ze moet ervan lachen omdat het mobieltje op haar buik ligt. Ze neemt op en hoort meteen wie het is. Jill van het zomerkamp van vorig jaar. 'Hoe gaat het?' vraagt ze. 'Prima', zegt ze. 'Ik lig bij het zwembad lekker te chillen en natuurlijk neem ik er wat lekkers bij. Ze neemt een spekkie uit de schaal naast haar. Jill lacht. 'Jennifer, ben je nog meer aangekomen?'

Ze lacht. 'Zeker, maar niet meer zoveel als met kamp. Ik ben een kilo of 15 zwaarder geworden. Het voelt geweldig.' Ze legt haar vrije hand op haar buik en schudt het vet zachtjes heen en weer. Haar hele lijf wiegt mee op het ritme. Het lijkt of Jennifer helemaal in beweging komt een trilt als een grote pudding op een schaal.

'Mijn buik wordt ontzettend groot', zegt ze tegen Jill. 'Maar hij is nog niet zo groot is als de jouwe.' Jill moet lachen. 'Oke, maar vergeet niet dat ik er ook een paar jaar langer over gedaan heb dan jij. Ik ben ook al 3 keer met zomerkamp geweest.' Jennifer ziet voor zich hoe groot Jill is. Haar enorme lichaam heeft haar gestimuleerd om ook zoveel te eten. Wat een lichaam, dat wil ik ook, dacht ze. Ze denkt het nog steeds.

'Jennifer, ga je weer mee op zomerkamp deze zomer?' vraagt Jill. 'Ik weet het niet. Ik zou wel heel graag willen, maar ik denk dat mijn vader wil dat ik thuis blijf deze zomer. Hij vindt me mollig genoeg. Al heb ik wel het idee dat we meer tot elkaar gekomen zijn het afgelopen jaar. Hij is blij met me zoals ik ben, maar als ik op kamp ga en ik kom 30 kilo zwaarder terug...'

'Dan neem je Heather toch mee. Dan kan zij je een beetje in de gaten houden', lacht Jill. 'Er is een nieuw programma ontwikkeld. Je mag je moeder meenemen naar kamp. Ik neem ook mij moeder mee. Je mag dan samen zo lang blijven als je wilt en maakt dan samen het kamp mee. Lijkt het jou niet wat om samen met Heather te gaan?'

'Ik weet het niet', antwoordt Jennifer. 'Mijn moeder is zoals je weet overleden en ik weet niet of ik Heather erbij wil hebben. Ze is de laatste maanden er niet leuker op geworden. Ze zal het kamp dan alleen maar verpesten.' Jill moet erom lachen. 'Tuurlijk moet je haar meenemen. Ze heeft jou vorig jaar toch ook gestuurd. Ze heeft je expres naar dit kamp gestuurd omdat ze je dik wilde hebben. Dan mag jij haar nu best sturen, vind ik.'

'Maar jullie hebben haar ook een handje geholpen door mij te stimuleren om meer te eten dan ik opkon.' Jill moet er wel een beetje om lachen. 'Dat is wel waar, maar vergeet niet dat het maar een paar keer is geweest. Daarna heb je het helemaal zelf gedaan. Al op de 3e dag at je meer dan wij. Het lijkt me goed om haar een koekje van eigen deeg te geven.'

Lees deel 16: Koekje van eigen deeg »

Dit is deel 15 van het vervolgverhaal Een volle zomer. Benieuwd naar wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Snode plannetje »

Reacties

  1. Goeie wending. Laten ze in dat kamp die Heather maar flink vetmesten. Geen beweging, maar een drieweekse spek en pastakuur tot ze tegen de tweehonderd kilo weegt. Kijken of die vader haar dan nog steeds zo weinig aandacht voor haar heeft.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)