Koekje van eigen deeg - Een volle zomer (16)

Jennifers vriendinnen van het zomerkamp stellen voor om Heather mee te nemen. Zij kan wel wat extra kilo's gebruiken en dan krijgt ze een heerlijk koekje van eigen deeg erbij. Is dat wel een goed idee? Ze gaat het haar vader vragen.

Koekje van eigen deeg

Jennifer denkt even na. Jill heeft gelijk. Op het moment dat ze ontdekte hoe lekker het was om te eten, at ze elke maaltijd haar buik tonnetje rond. En ronder en ronder. Elke dag een beetje meer rond. Totdat ze meer dan 30 kilo zwaarder het kamp verliet. Ze heeft op het kamp leren eten en is er eigenlijk heel trots op. Sindsdien krijgt ze geen genoeg van eten.

'Jill, ik denk dat je gelijk hebt. Ik ga Heather uitnodigen. En leuk als jullie moeders meekomen. We gaan dan proberen haar figuur te proberen ruïneren. Ik denk dat ik wel wat middelen in zal zetten. Ook weet ik dat mijn vader dolgraag wil dat Heather stopt met roken. Ze gebruikt het om te voorkomen dat ze aankomt.'

Jennifer wordt eigenlijk best enthousiast. 'Als ze stopt met roken en dan meteen naar het kamp gaat, dan moet het wel lukken. Bovendien kan ik altijd dreigen met te zeggen dat ik het mijn vader vertel hoe Heahter mij dik heeft gemaakt. Ik denk dat hij dat niet zo leuk vindt als hij dat hoort.'

'Wat zou dat gaaf zijn', gilt Jill door de telefoon. 'Mijn moeder is gek op eten en die gaat Heather zeker een handje helpen.' 'O, wat lijkt me dat leuk. Ik ga snel met mijn vader praten om hem over te halen Heather naar het kamp te sturen. Ik denk dat het mij best nog eens kan gaan lukken. Jill, duim voor me.'

Ze praten nog wat na over koetjes en kalfjes, waarna ze ophangen. Jennifer legt het mobieltje weer op haar buik nadat ze de schaal met spekkies helemaal heeft leeggeten en soest in slaap. Ze wordt wakker als ze haar vader hoort thuiskomen en hijst zichzelf overeind. Zoals gewoonlijk zit Heather weer bij de sportschool, dus heeft Jennifer alle gelegenheid om haar vader weer eens te spreken.

Ze loopt eerst de keuken in en eet eerst een stevig bord met Griekse yoghurt en cruesli. Daarna drinkt ze een halve liter melk. Haar buik wijst een trots eind vooruit. Ze draagt slechts een strak topje en bikinibroekje, zodat haar verse aanwinst goed te bewonderen is. Ze laat een zacht boertje en loopt naar de kamer waar haar vader zit. Ze weet dat haar nieuwe figuur haar vader aan haar moeder doet denken.

'Pap, kan ik even met je praten?' zegt ze met een pruilmondje. 'Tuurlijk schat, kom binnen.' Jennifer laat haar buik goed vooruit steken en gaat naast hem staan. 'Jeetje Jennifer wat doe je me denken aan je moeder', zegt hij en geeft een speels klopje op haar buik. 'Maar waar wil je het over hebben?'

'Nou, Jill van het zomerkamp vorig jaar, belde vanmiddag. Ze vraagt of ik meega. Er is een speciaal programma waarbij je je moeder mag meenemen. Jill gaat samen met haar moeder. Het kan een week of 2, maar mag ook de hele periode van 7 weken. Nou, kan ik mijn moeder niet meer vragen, maar ik zou graag Heather meenemen en ik zou graag de hele zomer willen.' Haar vader kijkt haar meelevend aan. 'Oei', zegt hij. 'Dat is wel een lastige vraag die je stelt. Ik kan haar niet verplichten, maar we kunnen het wel proberen.'

Hij moet lachen. 'Heeft deze wens er iets mee te maken dat je vorig jaar met een beetje meer Jennifer bent teruggekomen dan je gegaan bent?' Jennifer moet erom giechelen. 'Sorry, ik weet het. Maar ik vind het niet erg dat ik wat zwaarder ben geworden. Sterker nog, ik vind het best wel fijn om te zijn.' Haar vader knikt. 'Ik snap het. En ik weet ook dat Heather je bewust gestuurd heeft omdat ze je dikker wilde hebben. Ik vind ook dat ze best wel een koekje van eigen deeg verdient.'

Lees deel 17: Meer vlees op de botten »

Dit is deel 16 van het vervolgverhaal Een volle zomer. Benieuwd naar wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Snode plannetje »

Reacties

  1. Mist een beetje power da verhaal . Mooi maar traag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, duurt allemaal wat lang. We willen SPEKtakel, met VETTE actie, een ontvoering: Heather die aan een infuus wordt gehangen, een arts die haar buik in SPEK teert. Misschien een kusje, kan ook geen kwaad. Maar niet dit gekabbel. Het moet spannender en een stukkie geiler Henkie!



    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)