Thuiskomst - Een volle zomer (11)

Haar stiefmoeder heeft Jennifer op zomerkamp gestuurd om wat aan haar slanke figuur te doen. Voor ze er erg in heeft, verandert ze in een gulzige veelvraat. Als ze door een tevreden stiefmoeder is opgehaald, verwacht ze thuis wel een warm welkom van haar vader...

Thuiskomst

Bij binnenkomst thuis vraagt Jennifer waar haar vader is. 'Hij is weg. Hij komt morgenavond laat thuis, verwacht ik', zegt Heather snel. Ze trakteert haar stiefdochter op een lekker stuk taart. Tot haar eigen verbazing is het zo weg en haalt ze een nieuw stuk uit de keuken. De cappuccino die Jennifer ook voor Heather klaarmaakt, is mierzoet. Het stuk taart dat ze mee terugneemt is groter dan wat ze net op heeft, maar het verdwijnt even snel in haar buik.

Heather wordt niet achtergesteld. Haar stiefdochter neemt keurig ook iets lekkers voor haar mee. Ze schaamt zich zo voor het kamp, dat ze niet weigert. Terwijl ze van de taart eten vraagt Jennifer wat haar vader van haar zou vinden. 'Denk je dat hij mij vet vindt?' Ze moet er zelf om lachen. 'Tuurlijk, maar je bent zijn schatje, dus ik denk dat hij heel blij met je is.'

'Misschien moeten we hem een beetje voorbereiden', zegt Jennifer. 'Denk je?' vraagt Heather terug. 'Hij is gek op je joh. Laten we hem er maar niet mee vermoeien.' 'Hij ziet een 2 keer zo dikke dochter', giechelt Jennifer weer. Heater krijgt een kleur als een boei. 'Zal ik het niet gewoon vertellen als ik met hem aan de telefoon zit?'

Heathter ziet de bui al hangen. 'Nee, joh', zegt ze snel. 'Ik zou het niet zo lukraak tegen hem vertellen.' 'Hij kan wel wat hebben hoor', giechelt Jennifer. 'Een paar weken terug heb ik hem al verteld dat ik een paar kilo was aangekomen bij het kamp. Oke, toen was ik nog niet zo zwaar als nu, maar hij vond het niet erg. Hij vond het belangrijk dat ik het naar mijn zin had.'

'Ach, dat valt dan best mee', zegt Heather. Ze is blij dat haar man een klein beetje is voorbereid. 'Al ben ik best verbaasd hoe je eruit ziet.' Jennifer giechelt weer. 'De meiden op kamp dachten dat je me expres gestuurd had. Omdat je me dik wilde hebben. Ik wist al voordat ik ging dat ik al wat dikker was geworden, maar ik zat er niet zo erg mee.' Ze loopt naar keuken om een zak chips en cola te halen. Ze schenkt ook in voor Heather en zet de zak tussen hen in.

'Dat eten op het kamp! Die eerste maaltijden. Ik dacht echt dat ik plofte. En we moesten alles opeten. We mochten niks laten staan. Het leek wel of ik uit elkaar zou barsten, zo vol was ik bij elke maaltijd. Maar ik deed het voor Sara, Jill en Megan. Ik zag hoe ze genoten van het eten en ze stimuleerden mij ook om door te eten. Ze hebben me echt door die eerste dagen heen geslagen. Ik zag hoe gelukkig zij waren met het eten en genoten van hun volle lichamen. Ik wilde toen nog maar 1 ding: zo worden als zij.'

'Dus je bent niet boos dat ik je naar het kamp gestuurd heb?' vraagt Heather nog even voor de zekerheid. 'Nee hoor, ik ben niet boos op je. Ik ben je juist heel dankbaar. Ik heb de beste zomer van mijn leven gehad. Ik heb een paar goede vriendinnen erbij gekregen en het allerbeste van alles: ik heb ontdekt hoeveel ik van eten houd.'

De chipszak is leeg. 'Kom', zegt Heather. Ze staat op en loopt in de richting van de hal. 'Ik wil weleens weten hoeveel je bent aangekomen. Mag ik je opmeten? Dan kunnen we zo wat nieuwe kleren voor je halen.' 'Is goed', zegt Jennifer.' Ze staat op en trekt het shirtje naar beneden dat omhoog gekropen is. Een reepje buik blijft zichtbaar.

Heather loopt achter haar stiefdochter aan. Ze ziet hoe dik de kont van Jennifer is geworden. Hij trilt en lilt in haar te kleine onderbroek. De broek is een eindje gezakt. Een reepje vers vet is zichtbaar boven het elastiek dat haar broek omhoog moet houden. Heather blijft grote ogen opzetten bij het zien van al dat nieuwe vet dat haar stiefdochter zich heeft aangevreten. Hoe effectief is dit kamp niet geweest. Het heeft wat gekost, maar wat een plezier heeft ze er meteen van.

Lees deel 12: Nieuwe kleren »

Dit is deel 11 van het vervolgverhaal Een volle zomer. Benieuwd naar wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Snode plannetje »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)