Beetje honger - Onze droomzaak (4)

Het is voor Henk en Anneke hard werken in hun droomzaak, de snackbar bij het plaatselijke zwembad. Ze weten goed voor hun gasten te zorgen. De uitbater en zijn vrouw stillen ook hun eigen honger en meer dan dat.

Het is een paar weken later. We maken de balans op van de gehaktstaaf-actie. Wat een succes is het, zeg ik tegen haar aan het eind van de werkdag. Ze kijkt me aan en zegt dat het zeker een succes is geweest. Er liggen wat snacks te sudderen in het vet. We hebben opgeruimd en maken nu de resten uit de vitrine op. Aangevuld met een paar patatjes. Het is de laatste weken een traditie geworden.


Als we zitten neemt ze een hap van zo'n warme staaf. Ik zie hoe ze geniet. Ze zuigt aan de snack alsof het een pik is. Ze ziet me kijken. 'Ja, het is ontzettend lekker. Ik ben er een beetje verslaafd aan. Zeker als hij zo'n hard, krokant velletje heeft.' Ik grinnik. Ze moet er zelf ook een beetje om lachen. Ze is een beetje losjes van de biertjes die ze die avond heeft gedronken. Er waren wat vrienden van haar langsgekomen en omdat ik de bob ben, mag zij wat meer drinken.

'Hij is ontzettend lekker', zeg ik. 'En we hebben er afgelopen maand bijna 1000 verkocht.' Anneke knikt. 'En ik heb een deel van de omzet gegeten...' Ik moet er een beetje om lachen. 'Dat valt toch wel mee?' vraag ik onschuldig. 'Nou', zegt ze. 'Er zijn dagen dat ik er wel 10 op heb.' 'Op de hele maand zijn dat er zeker 250.' Ze klopt op haar ronde buik. 'Ik geloof dat alles wat ik kwijt was, weer is teruggekomen.'

Ze moet er zelf om lachen. 'En weet je Henk, ik geloof niet dat ik het erg vind.' Ik knik. 'Ik vind het ook niet erg.' 'Nee, dat merk ik', zegt ze. Want naast deze staven, gaat die van jou er ook regelmatig in.' Ze neemt nog een flinke slok van het biertje dat voor zich heeft staan.

'Eigenlijk heb ik nog best een beetje honger.' Er zijn ondanks dat best wat staven en zelfs 3 bamischijven in haar gegaan. 'Ik merk dat ik best een beetje meer eetlust heb gekregen de laatste tijd. Volgens mij heb ik zo'n sterke eetlust niet eerder gehad. Zeker als ik wat op heb, zoals nu. Lijkt het of ik niet vol raak.'

'Zal ik nog wat voor je maken?' vraag ik. 'Hoeveel staven zou je opkunnen, denk je?' Ze kijkt me guitig aan. 'O, ik denk nog wel 7.' Echt? Ik kijk haar met grote ogen aan. Ik kan het bijna niet geloven. Dat mijn Anneke zo gulzig is geworden. Ik wil haar uitdagen. '10' Ze moet lachen. 'Oke, 10, maar wil je dan even kijken hoeveel bamischijven er in de vriezer liggen.' Ik ga kijken en zie er 6 liggen. 'Als jij die opeet, eet ik 12 gehaktstaven.' 'Doen we.'

Lees deel 5: Dapper »

Reacties

  1. Echt een leuke verhaal ben benieuwd naar het volgende.u bent goed bezig

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)