Alles opeten - Personal trainer (13)

Carolien vertelt aan Peter hoe hun personal trainer Melissa alles opeet wat de kinderen uit hun mond sparen.

Alles opeten


Mijn vrouw ging verder met haar verhaal. 'Ze griste het stuk vlees van het bord van Angela. Gelijk nam ze een hap van het malse vlees en gebaarde met haar andere hand bij haar wang. 'Hmmm. Wat is dit lekker.' Angela was eerst verbouwereerd wat er nu met haar eten gebeurde. Daarna zag ze hoe Melissa van het stuk biefstuk genoot en kon ze er smakelijk om lachen.'


'Haar liefde voor eten neemt met de dag toe. Of heb ik het mis?' vroeg ik aan mijn vrouw. 'En vergeet niet haar gebruikelijke middagslaapje dat meer en meer op een middagslaap begint te lijken. Ze slaapt elke middag na de lunch zeker een uur of 3.' We moesten allebei smakelijk lachen om de nieuwe dieetadviseur die zelf het minste naar haar eigen adviezen luisterde. Zo iemand waren we nooit eerder tegen gekomen. Geen van beiden. Dat werd ons wel snel duidelijk.

Het was misschien een weekje later. We lagen weer net in bed en mijn vrouw begon weer over Melissa te praten. 'Het lijkt erop dat Melissa en Mira nader tot elkaar komen', zei ze tegen me. 'Ik zie ze meer en meer met elkaar praten. Aanvankelijk was er vooral een zeer gereserveerde houding vanuit Mira. Ze vond dat Melissa zich met de dingen bemoeide waar zij altijd over ging: het eten.'

'Nu lijkt het erop dat Mira wel wat enthousiaster is geworden over Melissa', vervolgde mijn vrouw. 'Je weet toch dat ze zo gek is op experimenteren met eten?' Ik knikte en mijn vrouw ging verder. 'Ze heeft wel 1001 recepten van haar moeder die ze stuk voor stuk wil uitproberen. Het lijkt erop dat ze naast zichzelf de ultieme proever heeft gevonden. Zo wordt haar droom toch werkelijkheid.'

We lachten. Inderdaad was Mira zelf ook niet de slankste. Voor haar uit had zich in de loop van de jaren een flinke buik gevormd. Het kwam door het vele proeven en experimenteren. Het calorierijke voedsel eiste zo zijn tol. 'Het lijkt er nu verdacht veel op dat ze zich helemaal laat gaan in het experimenteren', ging mijn vrouw verder. 'Dat hoefde ze eerder niet te doen bij de kinderen. Die hadden zo hun favorieten waar je niet teveel van mocht afwijken.'

We grinnikten. 'Tja', antwoordde ik. 'Ik denk dat Melissa wel warmloopt voor zulke experimenten. Voor iets lekker heeft ze altijd wel een gaatje.' Mijn vrouw vervolgde. 'Sterker nog: laatst zag ik Melissa 's avonds laat in de keuken zitten aan de keukentafel. Mira was druk in de weer met eten. Ze zette een flink bord van het een of het ander voor Melissa neer.'

'Het lijkt wel of Mira alleen na 10'en tijd heeft om andere dingen klaar te maken', ging mijn vrouw verder. 'Laatst vroeg Niels om hem wakker te maken als hij nog moest helpen in de keuken. Hij wilde heel graag Mira helpen in de keuken. Hij doet het allemaal voor de lol. Daarbij verzekerde hij mij dat zijn dieet er niet onder zou lijden. En daar had hij gelijk in. Je moet zien hoe trots hij de lekkerste creaties van Mira bij Melissa brengt. Dat is echt onvoorstelbaar. Net als dat onvoorstelbaar is wat hij allemaal in de richting van Melissa aandraagt. De hoeveelheden eten die zij verstouwt. Het is ongelooflijk wat daar allemaal in gaat. Het lijkt erop dat ze echt overal gek op is. Ze eet namelijk echt alles op wat Mira haar voorschotelt.'

Mijn vrouw lachte. Ik moest met haar meelachen. 'Heb jij een idee hoe snel zij echt te dik is?' Mijn vrouw lachte nog harder. 'Nou, dat zal niet lang meer duren. Als je ziet hoeveel door dat mondje gaat. Daar is holle bolle Gijs niks bij. Ik denk dat het vooral de vraag is wanneer het zover is dat ze uit haar kleren barst. Op dat moment wordt het voor haar ook tijd om aan een dieet te beginnen. Dan mag ze haar eigen adviezen aan de kinderen opvolgen.'

'O', zei ik daarna snel. Het schoot me namelijk in eens te binnen. 'Ik vergeet je nog helemaal te vertellen dat Mira nog een vraag aan je had. Ze heeft namelijk een jongere zus die binnenkort zonder woonruimte zit. Mira vroeg aan mij of ze misschien zolang hier mocht logeren. Ze wil wel hand en spandiensten verrichten. Het is maar voor een paar maanden, heeft ze me met de hand op het hart beloofd. Ik heb gezegd dat dit prima is maar dat ik het nog even met je wil overleggen. Wat vind jij?'

Mijn vrouw knikte met haar hoofd. 'Lijkt me geen punt. Mira werkt het langste bij ons. Ze is gewoon een onderdeel van ons gezin geworden. Hoe vaak ze ons niet uit de brand geholpen heeft. Waarom zouden we haar dan niet een keer helpen. Ik bedoel, het is de eerste keer dat ze zoiets aan ons vraagt. Ik vind het prima hoor.'

Lees deel 14: Knopen open »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)