Zorgen - Personal trainer (10)

De personal trainer Melissa is flink aangekomen. Carolien, de vrouw van Peter maakt zich een beetje zorgen over de gewichtstoename.

Zorgen


De weken gingen snel voorbij. Het leven op de boerderij ging gewoon door. De tijd tikte als de grootmoeders klok in de woonkamer voorbij en de saaiheid won het weer van het avontuur. Het leven op een ranch is het merendeel van de tijd gewoon dodelijk saai. Melissa woonde nu 3 maanden bij ons. Ze was meer en meer onderdeel van ons gezin geworden. Ze hoorde er helemaal bij. Soms vonden we haar wel een beetje aanstellerig, maar ze bracht ook veel gezelligheid en humor in huis. Iedereen was gek op haar. Van de bedienden tot aan de kinderen.


Op een avond lag ik lekker in bed te lezen voor het slapen gaan. Mijn vrouw deelde enkele gedachten over Melissa. 'Ik begin me een beetje zorgen te maken over Melissa', zei mijn vrouw. 'Ze begint nu echt dik te worden. Er is echt sprake van een flinke gewichtstoename sinds dat ze bij ons is komen werken.' 'O', zei ik terwijl ik van mijn boek opkeek. 'Het is mij niet zo opgevallen. Misschien komt het ook omdat ik mij meer met de kinderen bezighoud dan met Melissa. Ook vraagt het werk momenteel veel mijn aandacht.'

Mijn vrouw Carolien was nog niet klaar. 'Ik ben gisteravond even bij haar langsgegaan op haar kamer om te informeren hoe het met haar ging.' Ik klopte op haar slaapkamerdeur en ging naar binnen. Daar stond ze zonder kleren aan. Ze droeg alleen een beha en onderbroek. Ze is echt dik geworden Peter. Dat dacht ik ook toen ik haar zo zag staan. Ze heeft een heuse buik gekregen waar je niet meer omheen kunt. Ook zijn haar billen en dijen gegroeid. Echt Peter, onze fitnesstrainer is niet meer het slanke meisje dat 3 maanden geleden hier binnenkwam. Ik denk dat ze wel 10 kilo zwaarder is geworden.' 'Hmmmm', antwoordde ik bedenkelijk.'

Carolien ging verder. 'Ik kon de verleiding niet weerstaan om er iets van te zeggen. Ik gaf een plagerig tikje op haar nieuwe buikje. Het vet schudde heen en weer. Ik grapte dat ze wel verliefd was geworden op de Argentijnse keuken en dat deze liefde ook wel te zien was. Ik weet dat het een beetje gemeen was, maar ze kon er wel om lachen. Daarna ging ze zichzelf bekijken in de spiegel.'

'Je hebt gelijk', zei ze tegen me. 'Ik ben best wel mollig geworden sinds ik hier ben gekomen.' Ze giechelde, streelde over haar nieuwe vetrolletjes, pakte haar lovehandle die op haar heupen leunde en schudde het nieuwe vet zachtjes heen en weer. 'Ik maak me geen zorgen hoor. Ik had mezelf vooraf gezegd dat dit een lekkere vakantie voor mij zou zijn. Lekker uitrusten en relaxen. Het begint wel een lange vakantie te worden.''

Mijn vrouw ging verder met haar verhaal. 'Melissa giechelde weer. 'Ik had tegen mezelf gezegd dat zolang de kinderen afvielen ik mij wel kon laten gaan. Het blijkt nu wel dat ze erg langzaam afvallen, of dat ik snel aankom.' Ze klopte op haar mollige buikje. 'Ik kan het ook niet helpen. Maar het eten is hier echt hemels. Je bedienden koken zo verschrikkelijk lekker. Geen wonder dat je kinderen hier als ronde tonnetjes rondliepen. Het eten is gewoon veel te goed hier.'

'Tja', zei ik tegen mijn vrouw die klaar was met vertellen. 'Ik denk dat we er weinig aan kunnen doen. Ze wordt gewoon dik, te dik ook, zeker te dik voor een fitnessinstructrice. Ze is oud en wijs genoeg om op haar eigen fitheid en gezondheid te letten. Daar kunnen wij niet veel aan doen. Het gaat zoals het gaat en daar is ze zelf bij.'

'Zo is het', antwoordde mijn vrouw. 'Ik denk dat je gelijk hebt. Het gebeurt. Zolang ze bij ons is, is dat hemelse eten in haar buurt en kan ze eten zoveel ze wil. Daar kunnen wij niks aan doen. Het is misschien maar beter om niet teveel stil te staan bij de toekomst. Ze blijft hier zeker nog 9 maanden als ze net zoveel aankomt als in de afgelopen maanden, dan verlaat ze onze ranch echt tonnetje rond.' Ik dacht hier even aan en merkte dat het best een opwindende gedachte was. Een fitnessinstructrice die zelf dik wordt.

Lees deel 11: Nieuwe kleren maken »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)