Zwanger - Dikste vriendin (2)

Wendy heeft haar beste vriendin Martha op bezoek. Maar tot haar grote schok is ze veranderd in haar dikste vriendin. Wat is er gebeurt?

Zwanger

Martha neemt een ferme slok bier en begint te vertellen. "Wendy, je weet wel dat ik een oudere zus heb? Ze heet Astrid. Je hebt haar weleens gezien. Ik ben naar mijn moeder gegaan omdat ik moest komen helpen. Ze redde het allemaal niet. Astrid was ruim 7 maanden zwanger en had het moeilijk met de laatste loodjes. Ze hoefde geen volledige bedrust te houden, maar kon eigenlijk minimaal bewegen."

Wendy knikt en Martha neemt een nieuwe gulzige slok van haar biertje en gaat verder.

"Ik kwam heel laat aan om een paar dagen te komen helpen. Mam, liet mij snel mijn kamer zien, ik kleedde mij uit en ging meteen slapen. Ik was doodop. Astrid kwam de volgende morgen in mijn kamer om mij te wekken. Ik had haar al een tijdje niet meer gezien.

Ze at een donut en ze was echt gigantisch. Ze droeg alleen een bikinibroekje en een t-shirt. Jeetje, wat had zij een buik gekregen. Het shirt bedekte misschien een derde van haar enorme buik. De rest was bloot. En zeker, er zat een kind in, maar er moest veel meer in zitten. Ik zag ook wel hoe snel ze haar donut naar binnen werkte.

'Hé zusje, kom eruit. Er staat een heerlijk ontbijt voor je klaar', zei ze. 'Kom snel, ik sterf van de honger.' Ik stond op en wilde naar de badkamer gaan. Uit mijn tas wilde mijn badjas pakken, maar Astrid zei: 'Doe geen moeite hoor Martha. Het is veel te warm om iets aan te trekken. Een t-shirt en een slipje is meer dan genoeg.'

'Is Henk dan niet in huis', vroeg ik. 'Ik kan hier toch niet zo in mijn blootje rondlopen als je man hier is.'
'Ach welnee', zei ze. 'Hij zal het niet eens merken. Hij is veel te druk en loopt zelf ook in een zwembroek en een shirtje rond. Je hoeft je nergens voor te schamen Martha.'

Ik vond het wel een beetje gek, maar had ook best honger gekregen na zo'n lange reis en nacht. Ook wilde ik graag weten hoe dik Astrid eigenlijk niet was. Ik wist dat Henk alleen oog voor haar had, dus ik hoefde me geen zorgen te maken dat hij mij ineens zou gaan verleiden als hij me zag in een shirtje en onderbroek. Daarom deed ik niet moeilijk en liep achter haar aan de trap af met slechts een slipje en een shirtje aan.

Ik was verbaasd hoe Astrids billen over elkaar schoven. Jeetje. Wat was mijn zus dik geworden. Haar kont was nauwelijks bedekt in haar slipje. Ze welfde alle kanten naar buiten in het slipje. Ik wist ook niet dat haar ooit zo slanke dijen zo tegen elkaar schuurden zoals ze nu deden."

Wendy blijft aandachtig luisteren naar haar vriendin. Ze gaat van de ene verbazing in de andere, maar zwijgt. Ze wil het verdere verhaal van haar vriendin weten. Het biertje van Martha is, ze loopt snel heen en weer om een nieuwe te halen. Misschien meteen 2 flesjes meenemen denkt ze. Dan hoeft ze niet de hele tijd te lopen. Martha neemt snel een slok van haar biertje en vertelt alweer verder:

"In de keuken schrok ik mij een hoedje. Astrid was niet de enige met wat meer vet op de botten. Jeetje, wat was mijn moeder dik geworden. Haar buik puilde een eind voor haar uit. En haar achterste was ook gigantisch geworden. Ik wierp snel een blik op Henk. Hij stond achter een gigantisch bord vol met pannenkoeken, waarop veel boter en siroop lagen.'

Lees deel 3: Uitgehongerd »

Dit is het 2e deel van het vervolgverhaal Dikste vriendin. Elke vrijdag verschijnt een nieuw deel. Benieuwd wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Dikste vriendin »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)