Uitdijen - Personal trainer (18)

Melissa is behoorlijk aan het uitdijen, merkt Peters vrouw Carolien op. Terwijl de hele familie gigantisch afvalt.

Uitdijen


'Ze is behoorlijk aan het uitdijen', zei mijn vrouw op een avond voor het slapen gaan. Ze sloot onze slaapkamerdeur zodat ze vrijuit kon praten. 'Het is echt ongelooflijk, maar Mira moet het ene setje na het andere maken. Het lijkt wel of ze er ter plekke uitgroeit. Ik was net in de slaapkamer hiernaast met Melissa en Joyce. Het lijkt wel of Melissa alles te klein is. Ze ging nieuwe kleren passen die Mira vandaag voor haar heeft gemaakt. Ze zijn gemaakt van een speciale zachte stof die ook nog makkelijk rekbaar is.'


Mijn vrouw ging verder. 'Het is van een prachtig velour. Mira heeft er heel mooie joggingpakken van gemaakt. Melissa trok een setje aan en moest het koord om haar middel flink aantrekken. Ook had ze boven flink wat ruimte. Ik was gewend dat Joyce dit soort kleren draagt, maar Melissa voelde zich er erg gemakkelijk in. 'Dit zit heerlijk zeg', zei ze terwijl ze het nieuwe setje droeg. Ik zag overal overruimte zitten. Het leek wel of ook Mira beseft dat je een beetje in het vooruit kunt naaien.'

We moesten hard lachen. 'Terwijl ik in de kamer was, keek Joyce in foto's van Melissa in Amerika. 'Wow', zei ze. 'Wat ben je daar slank zeg.' Melissa onderbrak haar. 'Kom op, Joyce. Je doet net of ik 130 kilo weeg. Dat is helemaal niet zo. Ik ben wat molliger inderdaad, maar het nog altijd niet dik. Bovendien ben ik nu een stuk gelukkiger dan toen.''

Mijn vrouw vertelde het met een grote glimlach op haar gezicht. 'Dat idee heb ik ook', zei ik. 'Het lijkt inderdaad of een stukje chagrijn van haar af is. Of ze meer geniet van de kleine dingen.' 'Ach', zei mijn vrouw. 'Ik zag in elk geval hoe ze zichzelf in haar nieuwe outfit bekeek in de spiegel. Ik moest gewoon genieten van het verschil met eerst. Hoe haar lichaam is veranderd.'

Mijn vrouw grinnikte. 'Ze stond zo voor de spiegel en haar buik viel een eindje over de broekband heen. Jeetje, hij is echt zacht en blubberig geworden. Hij schudt zelfs zachtjes heen en weer als ze beweegt. Ik was ook onder de indruk van haar brede heupen. Het lijkt wel of ze een stuk breder is geworden. Net als haar forse bovenarmen. Melissa is sinds ze hier woont flink groter geworden.'

'De spieren van eerst, het wasbordje dat haar buik was, is nu veranderd in een heuse vetmassa. De spieren zijn nu niet meer te zien en bedekt door een laagje vet. Oké, ze heeft nog steeds de rondingen op de juiste plekken. Maar haar buikje begint echt te groeien. Haar buik staat op hangen. We kunnen het alleen voorkomen als we de biefstuk en eieren verbieden.'

Mijn vrouw glimlachte bij het voorstellen om Melissa te onthouden van haar lievelingskorsje. Ze meende het natuurlijk niet en stieken genoot ze zelfs van de groeiende Melissa. 'Ik vrees dat zo'n verbod weinig zal uitrichten', zei ik tegen mijn vrouw. 'Ik vrees dat er gewoon een volvette fitnesstrainer naar Amerika terug gaat. Melissa's ouders kunnen ons er niet van beschuldigen dat we hun dochter hebben laten uithongeren. Sterker nog, het kan zelfs dat haar ouders vinden dat we haar iets te goed hebben verzorgd.

Twee weken later...

"Wat is dit een heerlijke stoel voor de warming-up,' zei Melissa. Ze wreef met haar handen over haar steeds zachter wordende lichaam. 'Laten we eens aan de gang gaan klein dikkertje', riep Melissa terwijl Joyce haar work-out begon.

'Kom op joh', riep ze. Melissa wist dat ze Joyce hiermee kwetste. 'Je weet dat je in no-time slank kunt zijn. Ik zit hier alleen om je te motiveren. Dus kom op joh. Anders blijf je altijd mijn kleine dikkertje.'

Melissa zag dat Joyce uitstekende vooruitgang boekte. Haar oude buik slonk langzaam maar zeker. Ze moest er wel veel moeite voor doen, maar ze blonk net als de kinderen eerder van gezondheid.

Lees deel 19: Vette vooruitgang »

Reacties

  1. Mutual vind ik wel interessant, alleen moet zij natuurlijk het pareltje blijven.. Iedere vijf kilo bij haar worden er twee voor mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er is vorige week iets misgegaan met de post. Daarom staat er nu een andere tekst en is de tekst van vorige week verschoven naar deze week. Excuses hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)