Vette vooruitgang - Personal trainer (19)

Melissa helpt de veel te dikke Joyce om af te vallen. Ook hier betaalt ze wat Joyce afvalt, in wat Melissa aankomt. Vette vooruitgang dus.

Vette vooruitgang


Het was rond deze tijd dat Melissa een geweldig idee had. Ze kwam naar mij toe. 'Vind je ook niet dat de kinderen het zo ontzettend lekker vinden om te zwemmen. Is het niet een idee om zelf een zwembad te bouwen bij het huis. Dan kunnen ze zwemmen wanneer ze willen en hoeven we niet steeds de hele rit naar het zwembad te maken. Zo blijven ze jaren in vorm', eindigde Melissa haar pleidooi.


Ik dacht er even over na. Het was inderdaad een heel goed idee. Sterker nog: het was een brilliant idee. Met het warme klimaat waarin we woonden, was het heerlijk om lekker in je eigen zwembad te duiken. Het grootste deel van het jaar kon je er gebruik van maken. Ik vroeg mij af waarom ik er zelf niet op gekomen was.

Daarom gaf ik mijn akkoord voor de bouw van een zwembad. Melissa zei dat het ongeveer 2 maanden zou duren voor alles helemaal klaar zou zijn.

Mira vertelde mij van een klein voorval tussen Joyce en Melissa, dat ze toevallig zag. Melissa liep langs de keuken en zag hoe Joyce stiekem een chocolade bonbon uit een doos haalde en opat. Het was duidelijk dat ze er slechts eentje of hoogstens 2 nam, maar Melissa stormde naar binnen. 'Waar denk je dat je mee bezig bent', schreeuwde ze. 'Die zijn niet voor dikke meisjes!'

Ze griste de bonbon uit Joyces handen en duwde hem in haar eigen gulzige mond. 'Dit zijn niet alleen mijn bonbons, maar ze zijn streng verboden voor je dieet.' Ze stak daarna de ene na de andere in haar mond alsof het kleine dropjes waren.

'O sorry, ik wist het niet', stamelde Joyce.

Melissa was zelf ook geschrokken van haar reactie en verontschuldigde zich zelf ook. Ze bleven daarna in de keuken zitten praten terwijl Melissa bonbon na bonbon naar binnen stopte. 'Is het nu goed?' vroeg ze aan haar vriendin. 'Ik wist niet wat mij bezielde. Ik begon een beetje chagrijnig te worden want ik had honger. Wanneer is het etenstijd? Ik sterf van de honger.' Ze legde haar vlakke hand op haar ronde buikje. Met haar andere hand stak ze de laatste bonbon over van de doos naar Melissa's mond.

Lees in het nieuwe jaar deel 20: Dik in flodderpak »

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)