Personal trainer - Personal trainer (2)

Peter ontdekt dat zijn gezin veel te dik is. Hij vindt dat ze iets moeten doen.

Personal trainer


Ik nam contact op met de organisatie die wereldwijd obesitas wilde terugdringen met hulp van vrijwilligers. Ik kreeg heel snel een positieve reactie terug. We waren een gezin die goed in aanmerking zou komen voor de begeleiding van een Amerikaanse student.

Ze belden al heel snel. 'Uw gezin klinkt als een goed voorbeeld. U krijgt een plekje op onze website en studenten kunnen zich hierop inschrijven. U hoort spoedig van ons of er studenten zijn die naar uw ranche willen komen. Zo te horen is het een mooie mogelijkheid voor ze om het programma goed op te zetten.'


Ik vertelde het mijn vrouw. Ze was net als ik ontzettend blij met deze reactie. 'Het zou goed voor ons zijn om eens goed op ons gewicht te letten. Het kan ons helpen om gezonder te leven', zei ze tegen me. 'Ik hoop dat ze een geschikte persoon kunnen vinden voor ons.'

Een paar dagen later kregen we een mailtje waarin een student werd voorgesteld. 'Maak kennis met je nieuwe personal trainer', stond er boven het document dat meegestuurd werd met het mailtje. Het was een studente diƫtiek uit de omgeving van Houston. Ze heette Melissa Garrity en was 22 jaar. Ze had 2 jaar gestudeerd en sprak alleen Engels. Ze wilde graag Nederlands leren en het leek haar geweldig om ons te helpen een goede levensstijl te ontwikkelen.

Ik opende de foto die erbij zat. 'Wow', riep ik bij het zien van deze atletische jongedame. Ze had donker, sluik haar en zag er werkelijk adembenemend uit. Melissa schreef er wat persoonlijks bij. Ze woonde nog bij haar ouders en was erg gesteld op een gezond leven. Omdat ze graag mensen met overgewicht wilde helpen, toonde ze haar interesse om ons te helpen.

'Het baart me zorgen om te zien dat de wereld dikker wordt. Daarom wil ik de wereld helpen af te vallen en het lekkers te laten staan. Als je slank bent, leef je langer en ben je gelukkiger. Als je zoveel gewicht met je mee moet tornen als in jullie gezin het geval is, leef je letterlijk en figuurlijk met een zware last.'

Ik las de motivatie voor. Mijn vrouw keek met mij op het scherm mee en wees naar de aantrekkelijke dame. 'Ho ho meneer. Deze dame is 2 keer zo oud als jij bent. Je had haar vader kunnen zijn. Je moet je wel een beetje indammen. Je bent gewoon een vieze, oude man. Bah.'

Tussen jou en mij gezegd en gezwegen, moet ik inderdaad toegeven dat ze razendaantrekkelijk was. De foto's die ze meestuurde lieten een prachtige meid zien die bij elke getrouwde veertiger de wenkbrauwen zou doen fronsen. Ze had een licht gebruinde huid, donker haar en een heel fijn gezicht. Ik viel als een blok voor haar. Ze zag er buitengewoon sportief uit, zag ik op de foto die ze meestuurde. Zo op de foto leek ze een beetje op de beroemde Latinozangeres Maria Carey.

In het echt zag er eveneens woest aantrekkelijk uit. We haalden haar een paar weken later van het vliegveld af. Het meisje van de foto herkende ik onmiddellijk. Ook in het echt was Melissa een knappe verschijning. Ze had donkere ogen en normaal formaat borsten. Ik schatte haar lengte op 1 meter 65. Ze droeg een strak shirtje en een broek die krachtig om haar lijf gespannen was. Geen grammetje vet zag ik op haar lichaam. Ik schatte haar gewicht op een kilo of 50. Veel meer kon het niet zijn, want ik bespeurde geen enkele molligheid.

Lees deel 3: De nieuwkomer »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)