Een miljoen keer - Dikke maatjes (38)

Bij het aanzoek vertelt Sandra haar een geheimpje uit het verleden. Wat een verhaal! Het maakt haar voor jou niet minder.

Een miljoen keer

Ze huilt nu echt. Je pakt een zakdoekje om haar tranen te drogen. Als je daarna troostend een arm om haar heen slaat, zie je hoe haar mascara is uitgelopen. Ze slaat haar handen tegen haar gezicht en probeert haar tranen ermee te drogen. 'Sorry, dit is zo speciaal en nu maak ik het met mijn grienen heel verdrietig.'

Je pakt haar gezicht tussen je handen en trekt haar hoofd langzaam naar je toe. Je ziet hoe haar onderkinnetje meeschudt met haar snikken. Je ziet hoe ze haar kwetsbaarheid aan je laat zien. Wat is het een mooie vrouw, juist nu ze zich van zo'n andere kant laat zien.

'Je hoeft je nergens voor te schamen', zeg je. 'Die lul verdiende jouw helemaal niet. Hij heeft nooit gezien wat voor een mooi mens jij bent. Ik ben zo blij met je en zo gelukkig met jou samen. Ik wil mijn leven verder met je delen. Bij mij ben je veilig. Ik zal nooit misbruik van je maken of je beledigen. Daarvoor ben je veel te belangrijk voor mij.'

Ze stopt met snikken en kijkt je recht in de ogen aan. 'Je hoeft niet bang te zijn. Bij mij ben je veilig. Ik weet ook dat je een sterke vrouw bent. Je redt het zelf. Je bent geworden die je nu bent. Ik ben echt trots op je. En je weet dat ik altijd voor je klaarsta. Wanneer je me ook maar nodig hebt. Je hoeft voor mij je gevoelens niet te verbergen en mag alles tegen mij zeggen wat je dwarszit.'

Dan voel je in je eigen ogen tranen wellen. Je kan het eigenlijk nauwelijks zeggen. 'Ik heb het ook niet altijd makkelijk gehad en me soms heel eenzaam gevoeld, Nu ben ik zo blij met je. Je hebt mij echt uit een heel sombere periode getrokken. Ik voel me zo gesteund door je en merk hoeveel je voor mij voelt. Ik ben voel mij zo sterk met jou en ik kan zeggen dat je mijn alles bent. Ik houd van je.'

Dan sta je op van het bankje en gaat door de knieen voor deze prachtige vrouw. Hugo van de kledingwinkel heeft gezworen dat deze broek koste wat kost heel blijft en niet zal scheuren. En je bent stiekem heel blij dat zijn woord stand houdt. Sandra's handen gaan voor haar gezicht. Ze begint weer te huilen, maar van ontroering en blijdschap.

'Sandra, je bent de liefde van mij leven. Je bent mijn alles. Wil je ook mijn vrouw zijn?' Je laat haar de ring zien in het doosje dat je uit je zak hebt gehaald. En als je opstaat, komt zij ook omhoog uit het bankje en geeft je een dikke, dikke omhelzing. 'Ja, ja, ja. Een miljoen keer ja.'

Lees volgende week deel 39: De grote cateringtest »

Dit is het 38e deel van het vervolgverhaal Dikke maatjes. Elke vrijdag verschijnt een nieuw deel. Benieuwd wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Toevallige ontmoeting »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)