Het voorstel - Dikke maatjes (37)

Met een verrukkelijk romantisch etentje wil jij je liefde Sandra vertellen dat ze alles voor je is. En je wilt meer...

Het voorstel

De tweede gang van de waanzinnige maaltijd is een overheerlijke salade met broodjes spek en zachte blauwe kaas. Daarna volgt een verrukkelijke soep met zeekrab. Het hoofdgerecht is een waanzinnige kogelbiefstuk, het lekkerste stukje van de biefstuk, overgoten met een overvloedige romige pepersaus.

Wat is dit smullen zeg. De biefstuk snijdt heel licht en het vlees is waanzinnig zacht van smaak. Het is de beste biefstuk die je ooit hebt gehad. En het is een flinke. Je krijgt er meer dan genoeg van. Je weet eigenlijk ook niet van ophouden.

Het nagerecht is voor allebei een feestje. Jullie zijn allebei zoetekauwers dus de grote chocoladetaart die wordt geserveerd is aan jullie besteed. Er is niet op geknibbeld. Ook hier eten jullie met 2 voor wat een groot gezin verstouwd. Bij elke hap proef je de zachte taart en je weet dat hier heel veel boter in is verwerkt. Je ziet hoe je schat er ook van geniet. Niet alleen jouw buik laat goed zien dat hij verwend is, haar buik blijft niet achter.

Als het allemaal op is, leunt Sandra achterover in haar stoel. Ze heeft haar handen op haar buik gelegd en masseert de vetmassa. Jij doet hetzelfde. Je voelt hoe vol jij ook bent, zelfs als is het een heel bijzondere maaltijd. Liefde gaat door de maag, dus dit past helemaal bij jullie. Sandra en jij genieten hier zo van. En meer dan dat. Deze avond is van jullie en hier delen jullie elkaars passie en liefde voor elkaar.

Dan gaan de bediening en de muzikanten weg. Jullie hebben nu het hele pleintje voor jullie samen. Turend over de ondergaande zon over de stad in al die adembenemende herfstkleuren. Je zit op het bankje dat helemaal voor jullie versierd is met bloemen en andere mooie dingen. Je knuffelt je liefste Sandra. Haar hoofd ligt op je schouder en je voelt haar mollige lichaam. Wat een moordwijf is het toch. Wat een geluk heb je om haar te hebben. Je tuurt de diepte in en weet dat dit het moment is om de stilte te doorbreken.

'Je hebt geen idee wat deze avond voor mij betekent. Je weet dat ik van een grap en een grol houd. Ik ben niet altijd even serieus, maar deze avond is voor mij een avond om nooit te vergeten.' Haar hoofd laat ze van je schouder vallen. Ze staart naar de stoep voor het bankje. Je ziet dat haar ogen vol tranen zijn.

'Ik heb je dit nooit verteld. Gewoon omdat ik het veel te leuk vond samen om het daarover te hebben, maar ik heb niet zulke goede ervaringen met mannen', zegt ze tegen je.

'Voor ik jou leerde kennen heb ik 1 lange relatie gehad in mijn leven. Hij was erg gemeen tegen mij. Ik kon nooit mezelf zijn bij hem. Hij deed heel gemeen en gaf me geen enkele ruimte. Hij maakte me belachelijk en deed minderwaardig als ik aan het eten was. Altijd was ik te dik of lelijk.'

Ze stopt even, haalt adem en gaat verder. 'Ik had het nooit zo ver moeten laten komen en veel eerder moeten weggaan. Ik had moeten inzien dat hij mij mentaal gruwelijk mishandelde. Elke keer keerde ik weer terug naar deze schurk en elke keer weer beschadigde hij mij nog meer dan daarvoor. Ik was gebroken. Dat is ook de reden dat ik hierheen gekomen ben. Ik moest opnieuw beginnen en liet daarvoor alles en iedereen in de steek.'

'Ik heb het zo fijn gevonden dat je er nooit naar vroeg en mij de vrijheid gaf te vertellen over mijzelf wat ik wilde vertellen. Het was niet alles, maar ik voel me zo fijn bij je. Ik had niet durven dromen dat jij de liefde van mijn leven zou worden. Ik ben zo blij met je. Je helpt me, we delen dezelfde liefde voor eten en genieten van elkaar en van wie we zijn. Ik voel me zo sterk met jou. Je bent echt een waardevolle aanvulling op mijn leven.'

Lees deel 38: Een miljoen keer »

Dit is het 37e deel van het vervolgverhaal Dikke maatjes. Elke vrijdag verschijnt een nieuw deel. Benieuwd wat er vooraf gaat? Lees het eerste deel: Toevallige ontmoeting »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)