Dubbel dik - Strafkilo's (18)

Het bezoek aan de jaarlijkse picknick op Henks werk, doet zijn collega's versteld staan. Er staat niet meer een volslank stel...

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

Dubbel dik


De meeste collega's kenden ons als het volslanke stel, waarbij ik de volle dikkerd was en zij de slanke den.

Nu waren wij allebei getransformeerd in heuse vetzakken. Een bevriende collega Marge, was zelf ook flink aan de maat.



Ze vond het fijn om in Edith een gelijke gesprekspartner te hebben. 'Wat leuk om je weer eens te zien. Hoe is het met je?' vroeg ze en ze keek wel heel erg naar de volle buik van Edith. 'Prima', zei Edith. 'Ik vind het ook leuk om je weer eens te spreken.

Marge ging wat dichter bij Edith zitten. 'Hoe voelt het nu Edith? Ik bedoel, het is niet te missen, maar je bent wel een paar kilo aangekomen sinds de laatste keer dat ik je zag.' Edith lachte, klopte op haar ronde buik en zorgde dat het begon te schudden.

'Marge, ik moet je eerlijk zeggen: het is echt heerlijk. Ik had er eigenlijk meteen mee moeten beginnen toen ik Henk begon dik te voeren, 3 jaar terug. Ik vind het waanzinnig om lekker mee te eten en vooral om alles te eten waar ik zin in heb. En het is geweldig om te groeien tot wat ik nu ben geworden.'

Marge moest glimlachen. 'Edith natuurlijk. Henk is zo'n waanzinnige kerel en jullie zien er nu echt hardstikke gaaf uit. Wat een mooi stel zijn jullie geworden. Je kunt zien dat jullie echt genieten van het leven.'

Nu moest Edith lachen. 'Ik weet het, want we zijn nu allebei dik. Dat staat een stuk beter, nietwaar? Marge kom je volgende week langs om ons nieuwe huis te bekijken. Ik zal zorgen voor een lekkere barbecue, zodat we ons lekker tegoed kunnen doen aan een voedzaam maal. Bovendien kun je in onze achtertuin heerlijk beschut zitten zonder dat iedereen het ziet. We hebben een zwembad waar je aan kunt zitten en niemand ziet je. Dus neem gerust je badkleding mee.'

Lees deel 19 van Strafkilo's: Dikke maatjes »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)