Vette dagen - Strafkilo's (14)

Edith en Henk zijn weer bij moederlief en genieten van de feestdagen. Een periode breekt aan van vreten, vreten en...

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

Vette dagen


De volgende 10 dagen, zou Edith nauwelijks bewegen. Als het aan mam lag, zou Edith alleen maar op bed hebben gelegen en had ik haar moeten voeren.

Edith sliep lang uit, kreeg een gigantisch ontbijt op bed om daarna weer met een goedgevulde maag in slaap te vallen.


Ze nam daarna een douche, trok niet meer aan dan een slipje en een shirtje, snackte koeken, snoepjes en bonbons die door het hele huis lagen, at een megalunch, deed een dutje en bracht de middag door met het eten van taart, koek en andere lekkernijen. Soms hielp ze bij het bakken van taart of koek, maar haar moeder zorgde ervoor dat Edith meer at dan andere dingen deed.

Uiteraard was er in de avond een gigantisch diner en de avond bracht ze al snaaiend door van alle lekkere dingen die waren overgebleven. 's Nachts zorgden ik of haar moeder ervoor dat een lekkere weight gain shake werd gebracht, zodat Edith daar niet voor zelf uit bed hoefde te komen.

Eerste kerstdag werd een heus feest. We aten alle 3 de hele dag alsof we weken geen eten meer zouden krijgen. Een gigantisch ontbijt waar je eigenlijk de hele dag genoeg aan zou hebben. Alles, werkelijk alles wat er lag waren dikmakers. We begonnen met de cadeautjes, de meeste hadden met eten te maken. Edith was meteen gek op haar grotere stretchbroeken, slipjes en beha's. De veel te grote broek trok ze voor de grap over haar kleren aan. En duwde hem naar voren bij haar buik. 'Zo, daar moet ik nog wel wat voor doen.' 'Ik vind dat je hem van de zomer best wel aan moet kunnen trekken', grapte ik. Ik gaf haar een knipoog. 'Je weet wat onze afspraak is.'

Mam vond het heerlijk om Edith meteen te voeren bij het eten koken. Zo bereidden ze samen het kerstdiner voor. Het was een diner zoals altijd waarbij we het ene na het andere calorierijke eten naar binnen werkten. Zo zaten we na afloop heerlijk gevuld, opgeblazen en bijna op ontploffen achterovergeleund op onze stoelen.

Gelukkig hadden we allemaal lekker makkelijk zittende kleding aangetrokken. Na het eten knabbelden we lekker van de koekjes en andere zoetigheden die mam had gemaakt. Toen was het tijd voor taart.

Mijn schoonmoeder en ik hadden er Edith als nieuwe gast bij en we zorgden ervoor dat Edith genoeg te eten had. Ze was lekker volgegeten en hielp haar moeder en mij met het eten van maarliefst 7 stukjes taart. Ook dronk ze een paar glazen wijn.

Zo zaten we lekker met onze uitpuilende buiken achterover geleund te kletsen. 'Wat leuk dat je met ons meedoet aan een bijzondere en erg lekkere traditie.' 'Zeker', antwoordde Edith tevreden. 'Vanaf vandaag doe ik mee met deze familietraditie.' Ze bevestigde haar belofte meteen met een enorme boer.

De week tussen kerst en Oud en nieuw zorgen mam en ik ervoor dat Edith meer dan genoeg te eten kreeg. Er moest immers meer Edith naar huis dan er gekomen was voor de kerst. Zo was de hele dag aan het eten vanaf het moment dat ze wakker werd tot ze naar bed ging, met de nachtelijke weight gain shake als tussendoortje.

We voorzagen haar van voedingsrijk eten en ontdekten waar ze echt van hield. Edith genoot ervan om zo verwend te worden. Ze hoefde helemaal niks te doen, alleen haar mond te openen en te sluiten.

Lees deel 15 van Strafkilo's: Gewogen »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)