Praten over gewicht (51) – Niet meer passen

'Ik ben de laatste tijd ook flink aangekomen'
In de rubriek Praten over gewicht schrijven vetliefhebbers over de gesprekken die ze hebben of horen met vrouwen over hun gewicht. Aan het begin van het college praten 2 meisjes over het leuke shirtje dat 1 van hen aanheeft. Ze heeft het net gekregen van een vriendin die het niet meer past.

Niet meer passen


Aan het begin van het college hoorde ik 2 meisjes met elkaar praten. Ze waren allebei mollig. Het meisje met donker haar gaf het blonde meisje een compliment over het leuke shirt dat ze aan had. 'Ik heb het gekregen', zei ze. 'Een vriendin van mij paste het niet meer.'

Ze vertelde over haar vriendin. Ze was werkelijk enorm aangekomen. Ze begon gelijk met hen aan de studie en was in een jaar zeker 20 kilo rijker geworden. 'Ze past niks meer en daarom mocht ik dit shirt hebben', zei het meisje trots. 'Ze is altijd mollig geweest', vertelde het donkere meisje. 'Maar nu past werkelijk niks mee.'

Ook flink aangekomen

Ik zag hoe zich ook bij het blonde meisje een buikje aftekende in het nieuwe shirt. 'Ik ben de laatste tijd ook flink aangekomen', zei ze terwijl ze op haar buikje klopte. 'Ik eet alleen maar ijs en tussen de middag eet ik een patatje bij de snackbar. Ik ben in nog geen maand tijd zeker 5 kilo aangekomen.'

Ze grinnikten. 'Misschien zit het wel in het shirt', opperde het donkere meisje. 'Ik denk het', lachte de blonde. 'Als ik het niet pas, dan mag jij het. Begin maar vast met eten.'

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)