Vet zomerdieet (7) – Vol taart eten

Anja logeert in de zomermaanden bij haar oma. Ze is net geslaagd voor de middelbare schol en begint in september met studeren. Oma is eenzaam en kan best wat leven om zich heen gebruiken. Haar oma kookt verschrikkelijk lekker. Dat ze ook nog eens kennismaakt met een vriendin die in een bakkerij werkt, maakt het alleen maar mooier

Vol taart eten


Nog een klein uurtje en Maaike is klaar in de bakkerij. De winkel blijft in de zomermaanden altijd extra lang open. Ik mag even langskomen. Er blijft altijd genoeg over om weg te gooien. Dat is zonde, dan kunnen wij het beter opeten. Ik verheug me er heel erg op. Vanavond werkt ze samen met Charles.

Ik droom even weg. Ik zie hoe mijn moeder mij aankijkt met afgrijzen. Ik word gevoed door een feedermachine. Van alles wordt mijn maag in gepompt: appeltaart, slagroom, kwark, kaas, melk en heel veel ijs. Ze smeekt me te stoppen. Ik lach en ga door. De machine draait onverminderd door. Ik zet de knop een standje hoger zodat hij nog harder gaat werken voor mij. Het eten komt zonder stoppen mijn keel in via een snoertje.


Mijn dijen zijn ontzettend dik geworden. Mijn armen zijn vol en vet. Ze zijn groter en dikker dan mijn benen ooit waren. Mijn borsten zijn gegroeid tot het formaat van basketballen. Ze rusten op mijn enorme buik. Mijn buik is onbeschrijfelijk groot.

Ik weet even niet hoe ik het moet noemen, maar zoveel vet heb ik nog nooit aan een mens gezien. En ik blijf groeien. De machine schenkt de caloriën in mijn lijf. Het houdt niet op. Er zit wat slagroom op mijn kin. De machine snort en knort. Het eten wordt in mijn gepompt zoals een gans wordt vetgemest. Ik zie eruit als een junk. Iemand die totaal verslaafd is aan het slangetje met voedsel. Ik verlang naar meer. Ik wil nog groter. Nog meer.

Het is bijna 10 uur. Ik zit in de lege bakkerij. De klanten zijn weg. Charles en Maaike hoor ik praten en hard lachen. Vier weken zijn voorbij sinds mijn ouders zijn langsgeweest. Er is veel veranderd. 'He Anja', zegt Maaike. Ze maakt me wakker uit mijn dagdroom. Ik zit op een krukje bij de ijsmachine. Mijn dijen zijn vol en rond. Mijn billen vallen over de rand van het zitvlak heen. Mijn buik rust op mijn bovenbenen. Vol van het avondeten dat ik zojuist heb gegeten. Mijn borsten drukken tegen de tafel waaraan ik zit.

Ik krijg een stuk taart van Ed. 'Heb je net lekker gegeten?' vraagt hij. 'Heerlijk', zeg ik. 'Dan kun je dit nooit op.' Hij lacht en laat er nog een flinke laag slagroom op vallen. Ik lach terug. 'Echt wel.'

Ik val aan. Er ligt een halve roomtaart op de schaal. Ed heeft er nog eens extra slagroom overheen gegoten. Op de schaal ligt genoeg taart voor een gezelschap van 8 mensen. En dan hebben ze nog allemaal een flink stuk taart. Ik neem een hap. 'Mmmm', zeg ik. Wat is dit geweldig Wat een smaak zeg.

Ik eet het stuk taart op. Ik ben getraind. Elke keer als ik een vork in de zachte taartvulling druk hijs ik een flink stuk naar mijn mond. Ik eet rustig maar dapper verder. Het gaat als een heuse machine naar binnen. Wat is dit heerlijk. Ik geniet van de zoete vulling en het zacht slagroom. De taart wordt hapje voor hapje kleiner.

Mijn maag vult zich meer en meer. Hij is rekbaar geworden de laatste weken. Wat een leven heb ik mij aangemeten. Ik was vroeger altijd zo voorzichtig met eten. Stopte altijd keurig voor ik helemaal vol was. Nu prop ik mij bij elke maaltijd voller. Zo heb ik een enorm rekbare maag gekweek. Het tempo waarmee ik hem vul, lijkt met de dag toe te nemen.

Het schuldgevoel waar ik een paar weken geleden vaak last van had, lijkt verdwenen. Mijn oma zet elke dag hele lekkere dingen voor mij. Ze maakt zoveel dat ik elke dag meer eet. Ze vindt het leuk om lekker voor mij te koken en mij zo vet te mesten. Maaike is mijn steun en toeverlaat. Ze helpt me bij het overwinnen van mijn schaamte. Ze doet dat door mee te doen en mij nog meer aan te moedigen.

Ik heb mijn bord leeg en veeg een toet slagroom van mijn kin. Ed kijkt mij verbaasd aan. 'Heb je hem helemaal op?' vraagt hij mij verbaasd. Ik knik. Inderdaad, ik heb hem helemaal op. 'Ik eet altijd netjes mijn bordje leeg', zeg ik met een pruilmondje. 'Heel goed meisje.' Hij grinnikt. Hij ziet wel dat al dat eten mij goed doet. Ik kwam hier als een mager skelet binnen, zoals mijn oma weleens zegt. Ik zie er nu volgens haar goed doorvoed uit.

Maaike haalt de lege schaal en loopt de keuken in. 'Ik heb nog wat voor je', zegt ze. Ze komt terug met een schaal boordevol met gebakjes. In de gauwigheid tel ik er zo een stuk of 10. Varierend van kleine banaantaartjes tot mokkapunten en Bossche bollen. 'Die kunnen we niet meer verkopen morgen, maar ze zijn nog verschrikkelijk lekker', zegt ze.

Ik streel over mijn dikke buik. Hij bolt flink omhoog. Wat een eten heb ik naar binnengewerkt zeg. Ik twijfel of dit er wel allemaal inpast. Mijn verstand zegt dat het onmogelijk is. Ik heb al zoveel gegeten vandaag, dit kan er onmogelijk bij. Mijn gevoel kriebelt in mijn buik en wil mij overtuigen dat ik het heus kan. Je hebt gisteren net zoveel gegeten, denk ik.

Lees volgende week vrijdag het achtste deel van Vet zomerdieet – Wedstrijdje »

Reacties

  1. zouden jullie plaatjes erbij willen zetten, dan krijg je een nog beter beeld over hoe ze er precies uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wanneer word ze gewogen

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)