Vet zomerdieet (5) – Bezoek

Anja logeert in de zomermaanden bij haar oma. Ze is net geslaagd voor de middelbare schol en begint in september met studeren. Oma is eenzaam en kan best wat leven om zich heen gebruiken. Haar oma kookt verschrikkelijk lekker. Het blijft niet zonder consequenties. Dan komen haar ouders een dagje op bezoek om polshoogte te nemen.

Bezoek


Mijn vader en moeder arriveren. Ik hoor de auto de oprit oprijden. De autodeuren slaan dicht. Ze roepen vanaf de oprit: 'Hoi schatje, we zijn er.' 'Waar is mijn kleine meisje?' hoor ik roept mijn vader. Samen met oma loop ik naar buiten. Ik draag een korte broek en een t-shirtje. Mijn mollige armen zijn verbrand door de zon.

Mijn moeder slaat een arm om me heen en kust op mijn wang. Mijn vader staat achter haar. 'O schatje, wat heb ik je gemist.' Ze kijkt even op. 'Hu?' Ze voelt met beide handen langs mijn heupen. Dan draaien haar handen naar mijn uitpuilende buik. Ze kijkt over haar schouder in de richting van mijn vader.


'Kijk eens', gilt ze. 'Ik heb het je gezegd.' Ze wrijft plagend over mijn bolle buik. 'Ach laat maar.' Ze kijkt naar oma. 'Wat heb je haar te eten gegeven? Jeetje.'

Ik bloos. Ik kijk naar mijn volle dijen, mijn dikke buik steekt puntig naar voren. Hij hangt. Ik laat mijn handen nerveus glijden in de richting van mijn kont. Mijn kont? Nee, dit is echt een vergissing. Hij is gegroeid. Vroeger was hij plat, maar nu? Is dit echt waar? Hij is verandert in een zacht bergje pudding dat zacht trilt op mijn aanraking.

'Dank je mam', zeg ik. 'Ik hou ook van jou.' 'Sorry dat ik zo gilde. Ik schrok een beetje schatje. Je bent een beetje aangekomen.' 'Nou is het genoeg', zegt mijn vader. Hij kust op mijn bolle wang. 'Hoe gaat het met je? Volgens mij heb je het hier wel naar je zin.' Hij geeft een dikke knipoog. 'Euh, ja pa.'

Oma geeft me een bemoedigende glimlach. Ik verontschuldig mij en ga snel naar de badkamer. Jeetje, mijn buik, mijn billen en mijn borsten. Ik voel alles schudden terwijl ik de trap oploop. Oma is al druk in de weer geweest voor het eten. Het ruikt verrukkelijk. Ik kan niet wachten.

Ik ga voor de spiegel staan, trek mijn shirt uit en laat mijn handen over mijn lichaam glijden. Ik draag geen beha. Mijn borsten zijn opgezwollen tot een groot formaat. Niet meer die kleine sinaasappeltjes van weleer, maar kleine meloenen. Ze zien er goed uit. Ik laat ze voorzichtig op mijn handen rusten.

Mijn dijen zijn enorm gegroeid. Ze zien er groot en opgeblazen uit. Mijn buik welft over mijn lichaam heen. Hij hangt net nog niet maar het duurt niet lang meer. De lovehandles over mijn heupen voelen zacht en soepel. Ik draai me half om. Mijn zij. Jeetje, wat wordt mijn kont groot.

Ik ben mij er helemaal niet zo bewust van geweest dat dit alles gebeurt. Misschien is het de ontkenningsfase. Ik doe mijn horloge af, trek mijn broekje uit en ga op de weegschaal staan. Mijn gezicht is duidelijk voller geworden. Ik meer wang en kin dan eerst. Het lijkt een beetje op babyvet. Ik draag de laatste tijd helemaal geen nette kleren meer. Ik loop voornamelijk rond in trainingsbroeken en stretchbroeken. Ik heb niet zo in de gaten dat ik zo veranderd ben en waarom mijn moeder zo geschrokken is.

Wat woog ik toen ik hier naartoe kwam. Ik denk een kilo of 55 bij mijn lengte van 1,65 is dat niet slecht. Ik sta nu op de weegschaal en kijk naar de teller. De schaal vertelt: 68. Wauw, dat is aardig wat. Ik probeer mijn buik in te trekken, mijn brede heupen te verbergen. Het voelt iets beter. Ik ben mollig geworden. En ik kom aan. Niet zo'n beetje ook. 13 kilo in een maand. De gedachten gaan door mijn hoofs alsof ze in een achtbaan zitten.

De geur van het diner roept me weer bij de les. Ik ben uitgehongerd. En ik eet tegenwoordig elke dag mijn buik rond. Zo rond dat ik nauwelijk meer kan bewegen. Maaike moedigt me aan dit te doen. Ze weet mij elke keer over te halen weer wat meer te nemen. Ik ga een showtje voor mijn moeder opvoeren. Ik heb er zin in om haar eens flink beet te nemen. Ik ga haar laten zien hoeveel ik op kan.

Ik ga lekker genieten van deze zomer, zolang het kan. Maaike is vanavond om 10 uur vrij. Oma roept me aan tafel. Ik ga eten in mijn wijde trainingspak. Zo kan ik meer eten.

We eten een ovenschotel en grote stukken biefstuk. Alles rijkelijk overgoten met romige sauzen. De kaassaus is berucht. Oma maakt het tegenwoordig meerdere keren per week voor mij. Ze maakt steeds meer omdat ik de laatste keren de pan zelfs uitlepelde. Wat heerlijk die romige saus. Ik kan niet wachten om te gan zitten.

Ik heb er 13 kilo bij gekregen. 13 kilo! Ik wil nog eens 13 erbij hebben. Wat is 13 met 13 erbij? Dat is 26. En wat is 2 keer 26? Inderdaad 52. 52 kilo erbij, wat is dat veel. Ik googel met de magische getallen en droom ervan al die aantallen erbij te eten. Ik wil groeien. Ik moet dikker worden.

Lees volgende week vrijdag het zesde deel van Vet zomerdieet – Ik wil meer »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)