De weddenschap (2) – Aankomen voor afvallen

Marjo vindt Bianca echt te dik. Ze moet lijnen, maar Marjo krijgt haar vriendin niet aan een dieet. Daarom vraagt ze aan Bianca wat ze moet doen zodat ze gaat afvallen. Bianca heeft een voorstel, maar gaat Marjo daar op in? Ze legt het idee nog maar eens goed uit, want Marjo moet er wel iets voor doen...


Aankomen voor afvallen



'Nu je er toch over begint. Ik heb er nog eens flink over nagedacht, maar ik denk dat als je ingaat op het eerste idee, ik wel voor je zal afvallen.' Marjo wist al hoe laat het was. Hier ging iets verschrikkelijks komen. 'Het eerste idee? Dat je vindt dat ik meer moet wegen dan jij? Hoe had je dat concreet gedacht?' vroeg Marjo.


Bianca liet de dikke hamburger eventjes een eindje zakken tot voor haar ferme boezem. Ze keek haar vriendin aan met de grijns die ze ook vanmiddag in het sportcentrum trok. 'Concreet gedacht betekent dat elke kilo die ik afval, jij aankomt.' Bianca nam gelijk weer een flinke hap van haar hamburger. Haar vriendin zou haar ontnemen dat ze dit voor langere tijd kon doen. Ze moest er maar eens flink van genieten.

Marjo schrok zich rot. Wat was die een ondeugdelijk voorstel. Hier kon ze echt niet aan beginnen. Geschrokken nam ze een hap van de hamburger. Dit was echt verschrikkelijk. Hoe kwam je op het idee. Bianca had er dus echt geen zin in. 'Elke kilo die jij afvalt, moet ik aankomen?' vroeg Marjo aan haar vriendin.

Met weerzin keek Marjo naar het half opgekloven stukje hamburger in haar hand. 'Daar kan ik echt niet aan beginnen. Ik vraag me überhaupt af of ik dat wel kan opbrengen. Je moet gewoon afvallen, maar ik zie mezelf niet aankomen. Dat vind ik verschrikkelijk.'

'Er moet een dik meisje zijn in een vriendinnengroep. Het kan niet zo zijn dat ik straks slank ben en er niemand meer is. 'Marjo, deze afspraak geldt alleen tot het moment dat we het gewicht hebben omgedraaid. Dus dat jij net zoveel weegt als ik en ik net zoveel als jij. Daarna zal ik je wel helpen om weer af te vallen. Het gaat mij erom dat je zelf eens ervaart hoe geweldig het is om mollig te zijn.'

'Je maakt een grapje', zei Marjo tegen haar vriendin. 'Kom op, even serieus, wat had je voor een andere opties in gedachten?' 'Nou, niet veel bijzonders. Bijvoorbeeld dat jij je kaalscheert tot ik zoveel weeg als jij wilt.' 'Ik heet geen Britney Spears', zei Marjo geërgerd. 'Daarom verviel deze optie', antwoordde haar vriendin nonchalant.

'Maar even serieus. Je hebt geen idee hoe het is om, laat ik zeggen, 25 kilo meer te wegen. Waarom is het geen deal om 25 kilo aan te komen, terwijl ik hetzelfde afval?' 'Oké, ik geef het op. Je droomt er al tijden van om mij te veranderen in een opgeblazen ballon, eentje zoals jij nu bent. Wie weet blijf ik wel zo'n rond geval', zei Marjo. Op haar gezicht verscheen een glimlach alsof ze een overwinning vierde. Ze had haar vriendin aan het lijnen, dat was het belangrijkste.

'Dus niet', zei ze snel. Ze wilde deze kans om Bianca te laten lijnen niet mislopen. Daarom greep ze deze kans nu maar met beide handen aan. 'Wanneer beginnen we? Als we gaan studeren aan de universiteit?' 'Lijkt me een slimme', antwoordde Bianca. 'Als we beginnen met studeren is een mooie start.' 'We beginnen bij het studeren', grinnikte Marjo. 'Jij en ik. Jij een kilo eraf, ik een kilo erbij.' 'Dat is goed', zei Bianca. 'Je gaat er dus mee akkoord?' vroeg ze nog voor de zekerheid. Ze moest erg lachen bij het idee. Haar dikke buik schudde tevreden heen en weer in het te strakke bloesje.

'Reken maar, ik ben helemaal klaar voor de uitdaging. Dat varkentje wassen we wel even. Wat er bij mij bijkomt, is er zo af en jij zult op je streefgewicht blijven. Ik noem dat twee vliegen in een klap.' Marjo wist wel hoe snel je het nieuw verworven gewicht er wel af kon trainen. Je sloeg dan twee vliegen in een klap. En haar vriendin zou eindelijk een gezond gewicht hebben en zij zou een paar weken lekker hard kunnen trainen en zweten.

'Afgesproken', zei Bianca. 'Over drie maanden beginnen de colleges aan de universiteit. Dus we kunnen ons nog even voorbereiden. Dan kun je nog even wennen aan het idee.' 'Inderdaad is het handig ons nog even voor te bereiden en te wennen aan het idee', bevestigde Marjo. Ze zag hoe haar vriendin opstond om nog een hamburger te halen. De dikke billen trilden van haar weg. Het waren twee enorme bollen die de stof van de broek sterk aanspanden. Marjo zag helemaal voor zich hoe straks een atletisch lijf rondliep. De bollen waren dan gereduceerd tot de strakke bilspieren. Dat zij hiervoor wat moeite moest doen, nam ze voor lief. Het was haar veel waard dat haar vriendin wat slanker werd.

Lees De weddenschap 3: Het begin »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)