Hartsvriendinnen (3) - Het wordt opgemerkt

Wat vooraf ging: de magere Maaike helpt haar dikke vriendin Marloes af te vallen door haar eten voor haar op te eten. Dit blijft echter niet zonder gevolgen...

Lees eerst het eerste deel Hoe het begon »

Het wordt opgemerkt


Het eten werd routine en zorgde ervoor dat haar lichaam langzaam verder groeide tot 72 kilo in de weken erna. Haar achterste ging echt opvallen en haar broek ging ook te strak zitten. Ze zat er niet mee, want ze had nu ook een respectabele boezem gekregen. En dat kon ze eerder niet zeggen. Maaike groeide uit haar kleren, alleen 1 spijkerbroek paste nog. Ook haar shirts gingen te strak zitten. Haar moeder nam haar mee naar de winkel en kocht wat lossere kleren zodat haar nieuwe vet wat meer ruimte kreeg.

Het was alweer maandag en tijdens de lunch bij het eten van een stuk roomcake, droomde ze langzaam weg. Marloes verstoorde haar droom. 'He, heb je gemerkt dat Frederik ons de laatste tijd steeds vaker opzoekt?' Maaike keek op en zag waar Frederik met zijn vrienden zat. Hij was een jongen van gemiddeld postuur met bruin haar. Maaike vond het een schattige en lieve jongen, maar niet haar type. 'Nu je het zegt, misschien heeft hij wel een oogje op jou.' 'Haha, maak met niet aan het lachen, hij is waarschijnlijk op jou.' Maaike keek naar Frederik en glimlachte. Ze vroeg zich af of hij haar nieuwe aanwinst zou hebben opgemerkt.

Op donderdag at Maaike een van de door Marloes's moeder zelfgemaakte appeltaarten. Ze genoot van elke hap die ze nam. Ze keek op en zag een frons op het gezicht van Marloes. 'Wat is er aan de hand?' vroeg ze terwijl ze een hap wegslikte. 'Ik ben sinds maandag niet meer afgevallen', zei Marloes. 'Hoe kan dat? Je eet nooit je lunch op', Maaike nam een nieuwe hap. 'Mijn moeder maakt meer diner en ik moet het allemaal opeten.' Ze zei het met betraande ogen. 'Ik weet dat ik veel van je vraag, maar zou je dit weekend bij mij thuis willen komen en mijn snacks en deel van het diner opeten?' 'Ach ja, dat lijkt me wel lekker.' Ze herhaalde het met een mond vol brownies. Maaike's gedachten zwierven alweer weg bij de gedachte aan het lekker eten dat Marloes's moeder maakte en wat ze daarvan wel niet van zou kan eten.

Na school ging Maaike naar huis en woog zichzelf weer. '76 kilo? Klopt dat wel?' Ze dacht dat de weegschaal kapot was gegaan. Ze liep terug naar haar kamer en ging op haar buik op bed liggen. Ze keek in de spiegel die in haar kamer naast haar bed stond. Ze zag hoe ver haar kont omhoog stak. 'Wow', dacht ze en ze keek naar achteren en voelde over de billen. 'Dat alles is van mij.' Ze stond op en poseerde aan de voorkant van de spiegel en keek het meest naar haar volle achterste. Haar dijen wreven bijna tegen elkaar aan, merkte ze. Ze trok haar hemd uit en keek naar haar gegroeide buik. Hij stak ongeveer net zover naar voren als haar borsten. Haar kont stak op zijn beurt een stuk naar achteren. Maaike keek aangeslagen om zich heen en deed de kamerdeur op slot. Ze trok haar spijkerbroek naar beneden en zag hoe ver haar slipje in haar nieuwe vlees sneed. Er waren rode lijnen aan de rand. 'Zou Marloes ondergoed hebben dat me zou passen', vroeg ze zich af.

Ze bekeek haar lichaam nog eens uitgebreid in de spiegel. Al snel bedacht ze zich hoeveel ze kon gaan groeien als ze bij Marloes zou zijn. Het voelde vreemd. Dat ze zo van eten kon genieten, zou ze een paar weken eerder niet geloofd hebben. Dat ze er zelfs van genoot om aan te komen. Dat was helemaal ondenkbaar. 'Ik kan dit beter voor mij houden', dacht ze. 'Marloes probeert gewicht te verliezen en zou zich depressief gaan voelen als ik haar vertel wat ik ervan vind wat nu met mij gebeurt.'

Lees eerst het vierde deel Het weekendje bij Marloes »
---
Deze hele week verschijnt het vervolgverhaal Hartsvriendinnen op Mooi dik. Mooi dik is op zoek naar nieuwe weight gain verhalen. Heb je ook een verhaal? Of wil je graag iets vertalen? Stuur je verhaal dan op. Dan kunnen we vaker dit soort mooie verhalen publiceren.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)