De afspraak - Strafkilo's (6)

Op de terugweg naar huis, spreekt Henk met Edith over zijn ontdekking. Hij vertelt dat hij zich bedrogen voelt.

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

De afspraak


We reden weg en ik zei tegen Edith dat we moesten praten. 'Ik ben echt kwaad op je.' Ze keek me aan. 'Wat is er schat?'

'Nou, je moeder vertelde me dat je me bewust hebt volgestopt met eten. Dat is er aan de hand.' Ze begon meteen te huilen. 'O Henk, het spijt me zo. Ik hou zoveel van je, maar ik hou ook ontzettend van dikke mannen. Ik wilde je uit liefde zo dik hebben, maar dat had ik niet mogen doen. Het spijt me.'


Ze snikte nu echt en huilde een poosje. 'Edith, ik hou van je en wil je er niet om in de steek laten. Maar het is echt fout geweest wat je hebt gedaan. Je hebt me vetgemest zonder dat ik het wist. Ik denk dat je me echt iets verschuldigd bent.' Ze snikte en knikte. Ik was er niet zeker van of haar moeder nu iets had verteld aan haar.

'Ik wil dat je stopt met sporten en je tegoed doet aan een stevig, calorierijk dieet. Je zult een zittend leven moeten gaan leiden en voor mij moeten aankomen. Dat is wel zo eerlijk tegenover mij, vind ik.' Ze snifte. 'Henk, ik ga akkoord. Je hebt gelijk. Het was niet eerlijk van mij tegenover jou om je zo vet te mesten. Ik kan het alleen maar goedmaken door zelf ook dik te worden.'

We reden verder. Ik legde haar het ultimatum uit. Meteen besloot ik de daad bij het woord te voegen. Het was een vrij lange rit en daarom stopte ik bij de McDonald's. We stapten naar binnen en ik bestelde. In het verleden ging er bij mij wel 1 of 2 Big Macs naar binnen, een grote friet, een shake en ook nog een ijsje. Nu deed ik het ook, maar ik bestelde meteen een BigMac, grote friet, ice tea en een sundae voor Edith. We namen het eten mee naar een tafeltje en gingen zitten.

Ze keek me aan en glimlachte. 'Ik denk dat we maar moeten beginnen.' 'Ja, schat. Dit is het echte begin.' Ze begon te eten en tot mijn verrassing at ze alles op. Het bracht bij mij de gedachte dat deze missie best weleens zou kunnen lukken.

Toen we gingen, zag ik dat Edith echt een dikke buik had. Tot mijn vreugde probeerde ze het niet voor mij verborgen te houden. We liepen naar de auto en ze pakte mijn hand, legde hem op haar volle buik. 'Ik hou van je Henk.' 'Schat, ik hou ook van jou.'

Tegen 21 uur kwamen we thuis, pakten onze tassen uit en waren klaar om naar bed te gaan. 'Edith, ik denk dat het tijd is voor een snack voordat we gaan slapen.' Ze lachte. 'Dat klinkt wel goed, schat, wat heb je?' 'Wat dacht je van warme chocomel met slagroom en een flink stuk boterkoek.' Ze glimlachte. 'Dat klinkt wel goed.'

We gingen naar de keuken en maakten de snack klaar, waarna we hem opaten. Ik was verrast dat ze bijna net zo'n groot stuk boterkoek nam als ik. Zo gingen we rond 22 uur naar bed.

Lees deel 7: Gewoontes afleren »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)