Toe neem nog wat - Strafkilo's (3)

Op bezoek bij zijn schoonmoeder, informeert ze hoe het toch gekomen is dat Henk zo dik is geworden.

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

Toe neem nog wat


Zo zaten we aan tafel rond 16 uur en waren aan het smullen. Mijn schoonmoeder en ik waren ons aan het volproppen.

Het was heerlijk om te zien hoe mijn schoonmoederen en ik de hele tijd bleven dooreten. Edith nam de gebruikelijke muizenhapjes en bleef bij mij maar opscheppen.


Het was rond half 7 dat mijn schoonmoeder en ik vrijwel tegelijk ons bord leeg hadden en achterover leunden. De buiken staken een eind naar voren tegen de tafel aan. Wij konden geen pap meer zeggen.

Na een klein halfuurtje waren we pas in staat om op te staan. Mijn schoonmoeder en Edith begonnen de tafel af te ruimen en ik hielp mee. Moeder zei: 'Ik zit bommetjevol en Henk ook, maar we hebben nog wat taart in de koelkast staan als we weer een gaatje hebben.'

Ze haalde het al uit de keuken op een schaaltje voor mij en haar. Edith hoefde zoals gewoonlijk niets te hebben. 'Henk, waarom ga je niet alvast naar de woonkamer.' 'Ja, dat klinkt wel lekker', zei ik en waggelde met mijn overvolle maag en het schaaltje met gebak naar de kamer.

Ik dommelde in slaap met mijn handen op mijn gigantische pens. Edith kwam binnen en ging naast mij zitten. Ze begon met mijn dikke buik te spelen en schudde het vet zachtjes heen en weer. Ik deed mijn ogen open en zag hoe ze opgewonden naar mij keek.

Ze giechelde en klopte op mijn dikke pens. 'Heb je genoeg te eten hier, schatje?' Ik pakte mijn enorme buik met allebei mijn handen beet. 'Zeker weten Edith. Ik krijg altijd meer dan goed voor mij is bij je moeder.' Ze giechelde weer en speelde verder met mijn dikke, ronde buik.

We soesden allebei een beetje weg toen moeder uit de keuken binnenkwam. Ze schoof haar buik een stukje op in haar jurk. 'Henk, het is de hoogste tijd.' Ik kwam overeind en maakte Edith wakker. 'O sorry, schat. Het is tijd.' Mijn schoonmoeder lachte en porde met haar wijsvinger in mijn buik.

'Nee, joh, vermaak jullie. Ik ga lekker naar bed. Welterusten.' Ik knuffelde met mijn Edith. Ze omhelsde me innig en fluisterde in mijn oor: 'Henk, eet zoveel mogelijk taart als je op kunt. Mijn moeder is veel te dik.' 'O, schatje', antwoordde ik. 'Maak je geen zorgen, dat komt wel goed.'


Lees deel 4: Vetgemest »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)