Koekje van eigen deeg - Strafkilo's (5)

Edith heeft Henk flink laten aankomen de laatste jaren. Met zijn schoonmoeder bedenkt hij de ultieme straf voor zijn vrouw!

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

Koekje van eigen deeg


Ik pakte een nieuw stukje taart. Het maakte nu toch niks meer uit, vond ik. Mijn schoonmoeder ging verder met haar verhaal om te vertellen hoe zij zag dat Edith eraan moest gaan geloven.

'Ze heeft de voorliefde voor dikke mannen van mij', vertelde ze. 'Maar Henk, toen ik met Ediths vader trouwde,was ik nog veel slanker dan Edith nu is. Ik wist dat als ik gek was op een dikke man. Maar ik zou er dan zelf ook aan moeten geloven. Ik zou ook zijn fantasieën moeten beantwoorden. Mijn lieve, oude Bob hield immers van dikke meisjes. Daarom ben ik voor zijn plezier aangekomen en later vond ik het zelf ook wel heel lekker om wat voller te zijn.'


'Dus je idee is dat ik Edith ga vetmesten?' 'Ja Henk. Je moet haar lekker vetmesten. Ze heeft meer dan 50 kilo bij jou eraan laten komen, ik vind dat het tijd wordt om haar een koekje van eigen deeg te geven.' Ze grinnikte er smakelijk bij. 'Oke, maar hoe zou ik dat dan moeten doen?' 'Ik heb wel een idee. Ik zou er sancties tegenover zetten. Als straf voor de kilo's die ze jou heeft laten aankomen.' Mam glimlachte. 'Dat is een goed plan.'

Ze vertelde verder. 'Je geeft haar een ultimatum en zegt dat je anders een maagverkleining laat aanbrengen om weer op je oude gewicht te komen. Dat dreigement gaat zeker helpen! Ze moeten weten hoe gemeen en manipulerend ze zelf heeft gedaan.'

Ik lachte. 'Dat klinkt wel als een heel goed plan. Ze werkt een paar dagen in de week vanuit huis om mij vet te mesten natuurlijk. In die dagen zal ik haar verplichten zichzelf vol te proppen. Anders zal ik mijn maag gaan verkleinen om weer op het oude gewicht te komen. Ik zal het op de terugweg naar huis aan haar voorleggen.'

We vonden het allebei een geweldig idee. We aten de taart samen op en dronken de fles wijn leeg. Zo rolden we met onze buiken tonnetjerond in bed.

De volgende morgen was ik wat afstandelijker tegen Edith. Niet heel opvallend, maar ik was wat minder enthousiast om met haar te praten. Ze leek wel iets aan te voelen, de rest van die dag. Edith keek vertrouwelijk naar haar moeder als ik en zij ons volpropten met de restjes van gisteren. Ik zou voor het eerst boven de 140 kilo uitkomen. En Edith was ontzettend blij met mijn nieuw verworden kilo's.

Die zondagavond was het tijd om naar huis te gaan. Ik gaf mam een dikke knuffel en onze buiken drukten innig tegen elkaar aan. Ze gaf me op dat moment een knipoog. Ik bedacht hoe het zou zijn als Edith en ik zo tegen elkaar zouden staan.


Lees deel 6: De afspraak »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)