Kleine dingen met grote gevolgen – mijn anti-dieet

Hoe kleine dingen grote gevolgen kunnen hebben, vertellen veel dieetsites. Maar wist je dat je ook andersom kunt redeneren. Met kleine veranderingen in je eetpatroon, kun je heel snel wat extra vet kweken. Hier een paar tips van iemand die uit ervaring spreekt.


"Het zijn kleine dingen die grote gevolgen hebben. Ik kom het veel tegen bij sites die vertellen hoe je kunt afvallen zonder heel de dag op een houtje te bijten. Ze geven tips als: drink water in plaats van fris, neem een wortel in plaats van chocolade en neem de trap in plaats van de lift. Het zijn kleine maatregelen die je neemt, maar op termijn zal het resultaat indrukwekkend zijn. De kilo's verdwijnen van je lijf.

Kleine dingen met grote gevolgen

Het is allemaal je eigen keuze, maar de tips kun je natuurlijk ook de andere kant op redeneren: kleine dingen die je extra doet en waarvan de gevolgen groot zijn. Hier volgen een paar voorbeelden zoals ik ze toepas. Ze lijken ogenschijnlijk niet veel effect te hebben, maar de uitwerking is fantastisch.

Ik begin de dag met een lekker ontbijt: 2 eieren en 2 toasts met roomboter. Natuurlijk let ik erop dat ik vette kaas gebruik en roomboter in plaats van margarine. Dan ga ik met de bus naar het werk. Van de bushalte naar mijn werk neem ik 2 donuts. Ik koop ze altijd bij het winkeltje dat ik onderweg passeer. Binnen een minuut zijn ze door mijn keel gegleden. Goed voor 700 caloriën extra.

Koffie met suiker en melk

Mijn koffie drink ik altijd met suiker en melk. In de koppen thee laat ik ook altijd een suikerklontje of 4 oplossen. Lekkere zoete thee. Heel goed voor mijn lijn. Je hoeft er niet veel voor te doen om elke keer ruim 100 calorieën extra tot je te nemen

Mijn donutmoment elke morgen is mijn eigen geheimpje. Het is lekker en leuk om te doen. Ik kan thuis zoveel eten als ik wil. Maar het idee dat de verkoper niet weet dat ik al ontbeten heb, vind ik opwindend. Net als dat ik binnenkort probeer er 3 op te eten.

Ik ben benieuwd wat de verkoper dan zal zeggen. Hij pakt elke morgen al automatisch 2 donuts als hij met ziet. Ik vind donuts lekker. Ze zijn luchtig en ze zijn in een paar happen verdwenen. Ze geven een lekker gevoel in mijn maag.

Hamburger boven op lunch

Tussen de middag eet ik achter mijn bureau mijn meegenomen lunch op. Dan maak ik een uurtje later nog een wandeling en haal gelijk een lekker hamburger met patat. Het levert vaak een lekker vol gevoel op en ik denk dat ik binnenkort een grotere burger probeer.

Wat denk je, zouden deze kleine veranderingen in mijn dieet helpen om aan te komen? Ik denk dat het wel helpt. Sinds ik dit toepas, ben ik al 20 kilo aangekomen in een halfjaar tijd.

Zo makkelijk is het dus om kleine dikmakers tot je te nemen in je dagelijkse ritme."

Tips?

Heb jij nog tips om makkelijk een paar kilo extra te verwerven zonder veel moeite?

Reacties

  1. U beschikt reeds over de prachtige 3 B's. Om van te snoepen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. drink veel frisdrank, vooral cola. En probeer de hoeveelheden steeds te vergroten, zoals je al doet. Wat is je streefgewicht?
    Arno, Alkmaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi lijf trouwens; het begin is er.
    Arno.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)