Praten over gewicht (46) – Zelf over beginnen

'Jeetje ik ben echt ik geworden zeg'
In de rubriek Praten over gewicht schrijven vetliefhebbers over de gesprekken die ze hebben of horen met vrouwen over hun gewicht. Een vetliefhebber is net begonnen aan een studie. Overal ziet hij de meisjes dikker worden. Hij hoeft hier niet eens naar te vragen, ze beginnen er zelf wel over.

Zelf over beginnen

Als ik alleen al meisjes hoor praten over aankomen is dat genoeg om opgewonden te raken. Op de universiteit is het niet zo moeilijk aan verhalen te komen. Iedereen weet wel dat je in het eerstejaar een kilo of 7 aankomt. Als ik een meisje op haar kleine buikje wijs, is dat genoeg voor een gesprek.

Maar eigenlijk kan ik helemaal mijn mond houden. Ze beginnen er vanzelf over. Dan zeggen ze: 'Jeetje ik ben echt ik geworden zeg.' Onderwijl nemen ze dan een hap van een dikmaker. Niemand wordt dik van de lucht. Nog vaker praten ze over elkaar in de mensa.

Helemaal laten gaan

Als ze dan de mensa binnen lopen, zeggen ze: 'Martine laat zich helemaal gaan. Ze gaat naar elk feestje dat er is en drinkt en eet zich helemaal vol. Ze is echt dik geworden. Het maakt haar niks uit. Ze gaat gewoon door met feesten.'

Onderwijl rekenen ze een dienblad vol dikmakers af bij de kassa. Hun ronde buiken drukken tegen de tafel. Waarschijnlijk zegt Martine precies hetzelfde bij een andere kassa of loopt ze volgegeten de mensa uit. Ik hoor ze en merk dat de opmerking mij opwindt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)