Feederism manifest - Feedee en geen slachtoffer

Vandaag trof ik op diverse Engelstalige forums het bericht van Rebecca over feederism, waarin ze afrekent met het idee dat feedees vaak als slachtoffers gezien worden. Feedees zijn in deze zienswijze vrouwen die zich door een feeder laten vetmesten. Dit gebeurt buiten hun wil om en ze hebben hier geen invloed op. Het zijn willoze meisjes die moedwillig door feeders worden vetgemest en ze kunnen hier niks aan doen.

Een kortzichtige visie.
Zoals ik al schreef, wordt feederism hier op de eerste plaats als fantasie gezien. Je kunt het ook in werkelijkheid uitvoeren. Daar is niks op tegen, maar het dient met respect te gebeuren. Het pleidooi van Rebecca wil ik daarom hier integraal publiceren. Ik zie het als het feederism manifest, waarin feederism gezien wordt als een fetish waarvan feedee en feeder genieten. Als er iemand niet (meer) van geniet, dan respecteer je de ander in zijn keuze. Want het begint allemaal met respect.

Feedee en geen slachtoffer


Ik ben een feedee en ik ben niet een slachtoffer. Deze twee woorden zijn geen synoniemen voor wat de maatschappij en publieke opinie wel zeggen en vinden. Een feedee is iemand die 'seksueel opgewonden raakt van het feit of de fantasie dik te zijn en/of van het feit of de fantasie dikker te worden.' Dit betekent dat ik als feedee, geniet van het dik zijn, sterker nog: ik geniet van mijn vet zoals het daar zit. Ik vind mijn vet lekker, haal er genot uit en het windt me op.

Te vaak hoor ik het verwerpelijk idee van de stereotype feedee die zich helemaal onderwerpt aan de feeder. Dat maakt me boos, sterker nog: dat beeld komt helemaal niet overeen met mijn persoonlijke ervaringen. Ik weet het hoe het voelt om dik te zijn en het idee om dikker te worden, het aankomen (gaining), het gevoel als je je helemaal volstopt met eten (stuffing): het windt mij op.

Natuurlijk, ook ik deel foto's, video's en verhalen. Dat doe ik niet omdat mannen mij moeten goedkeuren. Ik doe dat omdat ik er trots op ben dat ik een zacht, vet meisje ben en ik wil dat gevoel graag delen met anderen. Deze foto's en video's zijn onderdeel van het verhaal, ze zijn een publiek gezicht voor een persoonlijke fetish. Als ik alleen ben en ik begin te fantaseren hoe ik dikker wordt. Als ik kan zien in mijn fantasie hoe een onderkin groter wordt, verdubbeld en nog verder ontwikkeld. Of mijn buik die zo hard groeit dat ik niet langer meer mijn benen kan zien. Ik weet hoe week ik van binnen wordt bij dit gevoel. De sensatie die ik dan voel, vaak intens en krankzinnig, is niet om indruk te maken op iemand. Ik ben immers alleen. Dit alles is omdat ik een feedee ben en dat is waar ik van geniet.

Is het mogelijk dat er mensen zijn die claimen feedees te zijn, het alleen doen omdat ze door iemand geaccepteerd willen worden? Zeker, maar dat is waarom zij het doen, zij zijn geen echte feedees. Iemand mag zich ALLEEN een feedee noemen als hij of zij zelf geniet van het feit of de fantasie. Punt uit. Proberen om geaccepteerd te worden door iemand - seksueel of op welke manier dan ook - is niet specifiek voorbehouden aan de fetish van feederism. Mensen proberen op alle mogelijke manieren seksueel aantrekkelijk te zijn voor anderen. Het feit dat het (seksueel) onderdrukken van iemand voorkomt in de community van feederism, zegt niet dat feederism verkeerd is. Seksuele onderdrukking is een fenomeen dat overal in de wereld opduikt en heeft niks met feederism te maken.

Bovendien het idee dat feederism alleen of voornamelijk onder dwang gebeurt is ronduit beledigend. Iemand die een ander met of zonder geweld dwingt een ander iets seksueels te doen, die persoon deelt niet een seksuele fetish maar deze maakt misbruik van een persoon. Hij verdient het predikaat feeder niet eens, want hij is respectloos. En ik bedoel hier echte dwang, niet een fantasie, want dat is weer een andere fetish. Respectloos met elkaar omgaan behoort niet tot het feederism, dat is seksuele mishandeling en uitbuiting. Dat staat los van geaardheid of een fetish.

Mishandeling en uitbuiting gebeuren, maar dat gebeurt niet specifiek door feeders en de fetish feederism. Het is kortzichtig te zeggen dat feeders agressieve, respectlose mensen zijn en feedees tot willoze slachtoffers te maken. Ik zeg hiermee niet dat slachtoffers zichzelf maken, maar het idee dat feedees het per definitie zijn is verkeerd. Het is ronduit beledigend en klopt gewoon niet. Feeders zijn geen monsters. Het zijn mensen met een bepaalde voorliefde. Ze komen in alle soorten en vormen voor: vriendelijk, onvriendelijk, kort, lang, gul, gierig, dik en dun. Net als alle andere groepen mensen. En mensen die beweren dat 'feeders' gekken zijn vergeten dat het gekken zijn die opgaan in hun fetish.

Als ze alleen maar bezig zijn hun onwillige partner bewust of onbewust te dwingen om hun eigen behoeftes en verlangens te vervullen, dan zijn ze verkeerd bezig. Als alleen zij genieten van aankomen en het nieuwe vet van hun partner, terwijl hun partner daaronder lijdt, dan is dat afkeurenswaardig. Uiteraard kan een feeder overheersend zijn, maar dominantie staat niet gelijk aan misbruik. Niet alle relaties waarin feederism een rol speelt, zijn gebaseerd op dominantie, een onderdanige rol of macht. Bovendien heeft de feedee net zoveel macht over haar partner. Zij kan namelijk weigeren te eten en heeft daarmee een uitermate sterke troef in handen. Als ze niet eet, komt ze niet aan.

Kortom, feedees zijn geen slachtoffers. Ik ben geen slachtoffer. Ik ben als elke andere volwassene: ik weet wat ik wil. Ik weet hoe ik het wil en ik heb daar iets voor over. Ook ik heb daar mijn grenzen bij, ik heb er niet alles voor over. Daarnaast heb ik de moed en overtuiging om die grenzen ook aan te geven. Mijn verstand is niet verdwenen sinds de dag dat ik realiseerde hoe ik van mijn dikte hield. Ik ben niet mijn ruggengraat verloren op de dag dat ik merkte dat er mensen zijn die opgewonden raken van mijn gewicht en ervan genieten hoe ik aankom. Ik geniet ervan hoe zij mij aanmoedigen en helpen om mijn streefgewicht te halen (of op z'n minst in mijn fantasie). En ik vind het heerlijk hoe ze mij en mijn vette lichaam bewonderen. Het is sensueel en seksueel opwindend om een feedee te zijn. Genieten, doe ik en 'genieten' is niet een ander woord voor slachtoffer.

Reacties

  1. Hallo,

    Mijn naam is Pia Harrevelt.

    Ik ben een boek aan het schrijven met verhalen van mensen die op een bijzondere manier met eten omgaan. Het gaat over zelfbeeld, dieetleed, eetfrustraties, bijzonder keuzes en de oordelen die daar over heersen bij de buitenwereld. Ook een feedee past goed in dit boek.

    Mocht er hier iemand zijn die haar verhaal wil delen (mag anoniem) dan zou dat heel fijn. Je verhaal wordt met veel respect en integriteit geschreven.

    Heb je interesse? Mail mij dan naar info@mooi-jezelf-zijn.nl

    Ik hoor graag van je.

    Hartelijke groet

    Pia Harrevelt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan mij hier helemaal mee vinden. Ik vind zwaare vrouwen heel erg mooi; veel mooier dan een slanke vrouw. Zelf ben ik een man, ook ik vind het heerlijk om dik te zijn, ik voel mij in mijn groeiende vetlaag een heel stuk fijner dan toen in slank was. En het leven is pefect zonder dieet! Ik hou van lekker en veel eten; het voelt heerlijk om aan te komen! Ik heb mij aan dit gevoel overgegeven pas een paar jaar geleden met als gevolg dat ik van 80 kg naar de 135 kg / 180cm ben gegroeid. En zwaarder zal ik zeker worden, want ik ben niet van plan om te stoppen.

    Wat ik wel moet zeggen, is dat ik het niemand heb kunnen vertellen. Mijn gewichts toename is natuurlijk wel gezien, maar niemand in mijn omgeving zal het begrijpen dat ik dik heel mooi vind, en dat ik zelf dikker will worden.

    Ed (46yr)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Goed geschreven. Ik ben het helemaal met je eens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Ik vond dit stuk op een Engelstalige site en heb het gelijk vertaald. De schrijfster van dit stuk is zelf een feedee en werd gek van de houding van veel mensen tegenover feederisme. Ze vond het geweldig dat ik haar verhaal voor mijn blog vertaalde. Ik merk dat het verhaal nog altijd heel actueel is.

      Verwijderen
  4. ik wil ook dikker worden en ik heb daar ook fantasie over nou word ik tegen gehouden door me ouders en ik zo nog wat familie en vrienden aanwijzen die het er niet mee nes zouden zijn ik ben 18 en heb al een jaar of 2 dezen fantasie en ideeën ik wil het ook in de praktijk op een nog gezonde manier uitvoeren maar ik word dus tegen gehouden weet iemand als ik dezen vraag hier mag stellen hoe ik dit het besten kan aanpakken zo wel het dik worden als mijn omgeving

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo anoniem. Je kan hier op mooidik veel tips vinden van hoe en wat .en als je zin heb om te chatten hier is mijn email
      rjv_movies@live.nl

      Verwijderen
  5. Hoi ik.ben een jongen van 17 en hou ook van dik alsnje zin.hebt om te chatten hier is mijn skype: mathie145

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi ik.ben een jongen van 17 en hou ook van dik alsnje zin.hebt om te chatten hier is mijn skype: mathie145

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben 23 jarige fat admirer ... ik zou graag met je willen chatten en onze bevindingen uitwisselen... mijn KIK is: nitro1235

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben een 19 jarige slanke man. Ik wil graag veel bijkomen. Ik weet alleen niet wat ik het beste daarvoor kan doen. Graag wil ik hier hulp bij. Bij interesse graag hierop reageren.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)