De nieuwe buurvrouw

Het verhaal van de veertiende sollicitant is gebasseerd op een verhaal dat ik elders op het www las en dat ik vertaalde als: De nieuwe buurvrouw. Ik ben er niet meer toe gekomen de vertaling af te maken.

De nieuwe buurvrouw

Ze trok aan het eind van de zomer in een huisje de Elmersteeg. Ze was vrij lang, 1 meter 75 en woog ongeveer 55 kilo. Ze heette Sara en werkte in de stad bij een groothandel in voedsel. Ze kwam uit het westen en was naar onze kleine stad verhuisd. Het was een hele knappe vrouw, met een mooi figuurtje en flinke borsten. De mensen uit de buurt merkten de nieuwe bewoonster al snel op.

Sara hield ervan om in haar tuin te werken. Ze deed dit dan in een bikini, waar ze soms een t-shirt overheen droeg, maar op warme dagen had ze alleen de bikini aan. De buren merkten dat ze van eten hield, want er lag altijd wel iets te snaaien in haar buurt, zoals chips of koekjes met een groot glas cola erbij. Als ze in de tuin was, liep ze altijd etend rond met een paar zakken candybars in haar nabijheid.

Haar directe buren, Bill en Marga, konden het niet helpen, maar zagen haar wel aan het werk. In het bijzonder Bill. Marga beklaagde zich over het gedrag van haar buurvrouw, maar Sara deed niets fout door in de bikini rond te lopen. Ze overtrad de wet niet met haar gedrag. Bill daarentegen genoot van de vrije opvattingen van zijn buurvrouw, al was hij gek op het figuur van zijn vrouw. Hij kon het toch niet laten naar zijn knappe buurvrouw te kijken.

Bill en zijn vrouw stonden regelmatig bij de schutting te kletsen met Sara en ze vonden allebei dat ze erg aardig was. Zelfs Marga gaf toe dat het een leuke meid was ondanks haar luchtige kledij waarmee ze pronkte met haar lichaam en de vele snacks die de jonge griet naar binnen werkte.

Het weer werd slecht en het werd te koud om in de tuin te zitten. De dagen werden korter en het was al vroeg donker. De mensen in de buurt zagen elkaar soms in geen weken of zelfs maanden. Dit gold vooral voor Sara. Bill en Marga zagen wel licht branden of hoorden de stereo-installatie, maar ze zagen haar de hele winter niet.

Zoals ieder jaar werden de dagen weer warmer, het voorjaar deed haar intrede en de dagen waren ook alweer langer. Bill en Marga waren druk in de weer in hun tuintje, maar ze zagen Sara niet, tot een avond aan het eind van de maand mei. Wat zij zagen verbaasde Marga en bezorgde Bill bijna een hartaanval.

Sara kwam uit haar huis. Ze droeg slechts een dunne nylon hemdje, panty’s en een bh. Wat echter de opschudding veroorzaakte was dat Sara dik was geworden. Ze waggelde naar achteren in haar tuin om wat afval in de containers te gooien. Ze draaide zich om en zag Bill en Marga staan. Ze zwaaide, bloosde een beetje en waggelde weer naar binnen.

Marga kon haar ogen niet geloven. ‘Bill, kijk eens hoe dik die is geworden,’ riep ze ontsteld. ‘Dat kan toch niet.’ Het enige dat Bill kon uitbrengen was een zacht gestamel. ‘Ja, schat dat zie ik ook.’ Marga vervolgde haar verhaal. ‘Ik ga onmiddellijk naar Sara toe om haar eens te vertellen dat dit niet kan. Het is niet normaal voor een knappe meid als zij om zo dik te zijn. Het gaat niet goed met haar als ik dit zo zie.’ ´Schat ik ga met je mee’, antwoordde Bill gelijk.

´Dat doe je niet´, reageerde Marga fel. ´Ze schaamt zich verschrikkelijk voor deze gewichtstoename. Ze raakt alleen maar van slag als een man bij haar langskomt.’ Bill keurde dit argument met heel veel tegenzin goed. Hij vond het wel jammer om niet naar de mooie buurvrouw te gaan.

Marga ging naar het huis van Sara. Marga was zelf vrij mollig en droeg een zomerjurk met kousen en een bh eronder. Ze klopte op de deur van Sara’s huisje. Het duurde even voordat Sara opendeed. Sara opende de deur aarzelend, maar toen ze Marga zag, ging de deur snel verder open. ´Kom binnen Marga,´ zij ze. Ze was een beetje buiten adem.

Marga stond met open mond naar haar buurvrouw te kijken. Sara was zo rond als een tonnetje geworden gedurende de wintermaanden. Haar flinke borsten waren nu reusachtig gegroeid en rustten op een gigantisch dikke buik, die bij elke beweging van Sara meedeinde. Sara draaide zich om en liep voor Marga naar de woonkamer. Dit deed Marga nog meer verbazen want nu zag ze de overweldigende billen van haar buurvrouw. Het drilde op en neer tijdens het waggelen van Sara naar de kamer. Haar zware lichaam zette zich neer op de leunstoel en ze wees naar de stoel naast haar. Marga was stomverbaasd over de grote buik van Sara. De buik duwde haar benen een stukje uit elkaar zo groot was die.

Marga begon te praten, maar Sara pakte haar hand al vast. ´Ik weet waarom je hier bent,’ antwoordde ze snel. ´Je wilt zeker weten waarom ik zo dik ben geworden.’ Marga keek verbaasd op, want Sara graaide met haar andere hand in een schaal vol met snoep. Ze keek nog eens goed en zag dat de kamer volstond met zulke schalen met snoep. Sara wees naar een kom om aan te geven dat haar buurvrouw ook mocht doen wat zij deed.

Ondertussen tikte ze op haar grote ronde buik. ‘Het is geen ongeluk, of het gevolg van emotionele vreetbuien, of wat dan ook. Ik ben bewust aangekomen, ik wilde dit gewicht bereiken en misschien nog wel meer dan dit.’ De ogen van Marga leken uit haar oogkassen te schieten, zo verbaasd keek ze. Ze griste een handvol chocolade uit de schaal die naast haar stond en bleef gekluisterd aan de jonge vrouw om niets van haar verhaal te missen. Ze ging verder met haar verhaal. ‘Ik kreeg vlak nadat ik hier kwam wonen een nieuwe baan. Ik ben vertegenwoordiger bij een groothandel in voedingswaar die levert aan kleine restaurants, zoals pizzeria’s, snackbars en shoarmazaken. Het meeste zijn het kleine horecagelegenheden, die ik bedien met candybars en allerlei zaken voor in het restaurant zoals ijs en brood.’

Ze vervolgde haar verhaal. ‘De meeste van de klanten die ik kreeg aangewezen zijn vrouw. Ze werken al lang in de horeca en zijn daardoor flink aan de maat. In het begin vond ik ze niet zo leuk, maar gaandeweg ging mij voor hen interesseren. Bovendien waren ze heel aardig voor mij. Ze waren altijd in voor een praatje en boden mij dikwijls één van hun bijzondere maaltijden aan. Ik wilde veel van hen te weten komen, zoals waar ze vandaan komen, wat hun leefstijl is en wat ze eten. Zelfs hun lichamen begonnen mij erg te boeien. Ze keken vreemd naar mijn slankheid. Ik ontdekte dat al ik een succesvolle carrière wilde maken, dat ik werkelijk moest veranderen. Zodoende kwam ik op het idee.’

Marga had de schaal met chocolade die bij haar stond ondertussen leeggegeten. Sara glimlachte en pakte een nieuwe schaal met snoep voor haar. ‘Blijf je hier voor het diner?’ vroeg ze. ‘Ik zit hier altijd zo alleen te eten. Het is veel gezelliger met iemand anders erbij.’ Marga lachte. ‘Heerlijk, het lijkt me wel lekker.’ Ze was helemaal vergeten dat ze een halfuurtje terug met Bill een hele maaltijd verorberd had.

Sara zette met moeite haar voeten op de grond en waggelde naar de keuken. Ze haalde een enorme pan uit de oven die ze op een dienblad zette met een fles wijn en een paar glazen. Marga schoof aan tafel en zag de grote pan met lasagne. Sara schepte een bord vol met het eten en gaf het haar. Ze protesteerde niet voor de gigantische hoeveelheid eten die op haar bord lag. Het andere bord vulde Sara voor zichzelf. Ze schepten samen met hun lepel in de rijk gevulde schotel met eten. Sara schonk de glazen wijn vol en vervolgde haar verhaal.

‘Vlak voor de herfst nam ik de beslissing dat ik hoe dan ook moest aankomen, wilde ik mijn producten goed gaan verkopen. Ik kocht ouderwetse kleren en ik belde de zwaardere klanten op om langs te komen. Ze trakteerden mij naar lieve lust en ik begon bewust meer te eten dan ik opkon. Dat was in het begin erg moeilijk, maar geleidelijk aan at ik steeds meer.’ Sara pakte de lege borden en vulde ze opnieuw vol met de lasagne uit de pan. De lege wijnglazen schonk ze vol met wijn. ‘Ik at zo vaak als mogelijk was buiten de deur bij mijn klanten. Ze boden mij de meest lekkere en exotische maaltijden aan. Ik nam ook dikwijls wat extra eten mee voor onderweg. Ik weigerde nooit een maaltijd te eten die mij bij mijn klanten werd aangeboden, zelfs al had ik net gegeten bij de vorige klant. Zo gebeurde het dikwijls dat ik vijf keer op een dag een grote warme maaltijd at.’

Ze liet een boertje, excuseerde zich en ging verder met haar interessante verhaal. Marga zat aan haar voeten gekluisterd en lepelde met haar hand in de bak met M&M’s die naast haar stond. ´De meeste collega´s van mij zijn te zwaar. Ze moedigden mij zelfs aan om te eten. Ze vonden dat ik dat best kon hebben met mijn mooie figuurtje en een paar kilo erbij kon helemaal geen kwaad volgens hun. Als je bij zo’n groothandel werkt is er genoeg te eten om je heen. Dikwijls is er een pak losgescheurd of bijna over de datum. Vooral candybars liggen overal in ruime mate. Als ik op het kantoor bezig was met papierwerk, at ik er dus vrolijk op los. Ik kwam aan. Het merendeel van mijn aan het eind van de zomer gekochte kleren paste ik niet meer rond Halloween, eind november. Ik kwam zes kilo aan met al dat snoepgoed dat ik extra kocht. Ik ben namelijk erg gek op zoetigheid. De feestjes rond de feestdagen hielpen eveneens. Ik at vier Thanksgivingdiners bij mijn klanten.´ Ze giechelde. ´Ik dacht dat ik voor ik thuis zou zijn, uit elkaar zou knallen. Ik stopte trouwens ook met sporten. Hoe meer ik aankwam, hoe luier ik werd.´

Sara liet opnieuw een boer en Marga boerde eveneens. Ze moesten allebei giechelen. Sara vulde opnieuw de borden, om het laatste uit de pan te schrapen. Ook vulde ze de lege wijnglazen en opende een nieuwe fles. Sara klopte op haar nog sterker opgezwollen buik, trok haar panty´s recht en strekte haar benen om haar enorme buik wat meer ruimte te geven. Marga’s jurk zat nu strak. Ze had niet in de gaten hoeveel ze wel niet gegeten had. Ze wist dat ze erg hongerig geworden was door het verhaal van Sara over haar gewichtstoename.

Sara was nog steeds niet klaar met haar verhaal. ‘Hoe meer ik aankwam, hoe meer ik genoot van mijzelf,’ zei ze giechelend. ‘Ik heb nooit geweten dat dik-zijn gewoon heel erg leuk is. Soms at ik zoveel met strakke kleren aan, dat ze aan het einde uit elkaar scheurden.’ Ze moest opnieuw giechelen. ‘Ik hing toen ik vrij was rond kerst en oud- en nieuw de hele dag rond in mijn panty’s en bh. Voortdurend naar hartelust aan het eten. Toen ik met oud- en nieuw bij mijn ouders langsging, reageerden ze geschokt. Zo zwaar hadden ze mij nog nooit gezien. Ik woog maarliefst 75 kilo. Dat was mij nog nooit overkomen. Ik merkte wel toen ik in januari met nog twee kilo erbij veel meer producten verkocht. Ook de mannen die in de kleine restaurants werken waar ik verkoop waren erg enthousiast en strooiden zelfs met complimentjes. En dat terwijl ik altijd dacht dat dik-zijn zo verschrikkelijk was. Het tegendeel bewezen zij. De vrouwen in de horecazaken gaven me soms zelfs een extraatje en gaven er een speelse knipoog bij. In maart moest ik al ondergoed kopen bij een winkel voor grote maten. Ze reageerden geschrokken toen ik een kleine maand later weer kwam om een grotere maat te halen.’

Sara kwam met moeite omhoog uit haar stoel. Haar gigantische buik stond een paar centimeter verder naar voren. Ze klopte er met haar hand overheen en het deinde zachtjes na. Ze waggelde naar de diepvries en haalde een paar grote schalen boordevol met ijs uit. Uit de kast pakte ze een grote doos vol met M&M’s, chocolade, candybars en andere zoetigheid. Ze zette de doos met snoep in het midden van de tafel en schoof de lege borden weg. De grote schalen met ijs zette ze voor haar en Marga neer.

Ze begonnen met het roomijs en snoepten af en toe van de chocoladeversnaperingen. ‘Kijk, op mijn werk zijn ze enthousiast over mijn nieuwe formaat.’ Sara klopte op haar grote buik. ’85 kilo en wat mij betreft mag door nog wel wat bij.’ Ze aten verder van het grootse ijsbuffet dat ze voor zichzelf hadden gemaakt. ‘Ik vind het helemaal niet erg om een beetje aan de maat te zijn’, vervolgde Sara terwijl ze grote hap ijs in haar mond stak. Het duurde meer dan een uur voordat alles wat op de tafel stond op was. De klok wees tien uur aan en er klonken vreemde geluiden van beneden en om Marga heen. Ze keer verbaast naar beneden en zag haar reusachtig opgezwollen buik uit haar jurk steken. Hij lag te rusten bovenop haar dijen. Alle knopen van de jurk waren geknapt en lagen verspreid in de keuken van Sara. Marga liet een harde boer en bloosde. Ze leunde naar achteren in haar stoel. Haar volle buik stak een stuk onder de tafel door. Sara stond op, liep naar de wastafel en pakte een washandje voor haar volgegeten buurvrouw. Ze veegde er het gezicht van Marga mee schoon en haalde er de ergste slagroomresten op haar buik en borsten mee weg.

‘Goed,’ giechelde ze. ‘Het is tijd om je naar huis te brengen. We moeten Bill je verrassing laten zien.’ Ze hielp haar volgepropte buurvrouw overeind uit haar stoel. Beide dames hadden zichtbaar moeite met lopen. Sara liep moeilijk door haar nieuwe gewicht, maar ze was wel gewend om zich zo vol te stoppen met eten. Marge daarentegen dacht dat ze uit elkaar zou spatten. Ze had nog nooit zoveel gegeten als deze avond. Sara hield in haar hand twee grote zakken candybars vast. De twee bijna blote vrouwen liepen waggelend en wankelend naar het huis van Bill en Marga.

Bill stond al bij de deur. ‘Ik maakte me al zorgen waar je bleef. Heeft Sara…’ Hij stopte midden in de zin en keek verbaasd, maar vrijwel direct kwam er een glimlach op zijn gezicht. ‘Kom binnen dames en brand los.’ Hij sloeg zijn arm om zijn volgevreten vrouw en hielp haar in haar stoel. Hij draaide zich om om Sara te bedanken voor het thuisbrengen van Marga. Hij kon zijn ogen niet afhouden van het fascinerende volslanke lichaam van zijn buurvrouw. Wat zag zij er fantastisch uit. Ze had alleen een hemdbroek, een bh en panty’s aan. Haar immense buik leek ieder moment door het stof van haar kleren heen te komen. Haar ongelooflijke formaat deed hem nog steeds verbazen.

Sara lachte. ‘Ik heb een klein cadeautje voor je meegebracht buurman.’ Ze hield de twee zakken met candybars in de lucht. ‘Dit moet de honger van Marga wel kunnen stillen. We moeten haar niet tegenwerken, nietwaar.’ Sara leunde voorover om Bill even in zijn wang te knijpen. Haar prachtige buik drukte tegen Bill aan en een rilling van opwinding ging door de buurman heen. Sara giechelde en tikte tegen haar grote buik. ‘Je houdt hier echt van, is het niet Billy?’

Hij bloosde onmiddellijk. ‘Hoe weet jij dat?’ Sara antwoordde: ‘Ik zag je blik toen ik vanmiddag naar mijn container liep om afval weg te gooien. Marga keek geschrokken, jij staarde met een opgewonden blik naar mij.’ Ze begon opnieuw te giechelen. Bill werd zo rood als een boei van schaamte. ‘Je hebt gelijk,’ zei hij. ‘Ik ben gek op stevige vrouwen. Al jaren probeer ik Marga mollig te krijgen, maar steeds maakt een dieet daar een einde aan.’ Sara gaf Bill een knipoog. ‘Nou, je zult zien dat ze deze zakken snoepgoed zal opeten. Ik zal het morgen na het werk wel controleren. Want dan maak ik een geweldig diner voor jullie tweeën.’ Bill zakte bijna door zijn knieën bij de gedachte aan het prachtige lichaam van Sara dat hij morgen de hele maaltijd zou kunnen bewonderen. Onderwijl zouden ze zich volproppen met heel veel eten.’ Hij bedankte Sara nogmaals en keek hoe ze terug waggelde naar haar huis. Bill kon nauwelijks aan het idee wennen dat zijn stoutste fantasieën nu waarheid werden. Hij hielp Marga omhoog uit haar stoel en streelde over haar gespannen en groot opgezwollen buik. ‘O schat,’ stamelde ze en ze liet een boertje. ‘Ik ben zo verschrikkelijk vol, maar het voelt zo verschrikkelijk lekker. Zeg eerlijk, heb jij je vrouw ooit zo dik zien worden in één avond tijd?’

Bill zoende Marga vol op de lippen. Zijn gleed onderwijl over haar bolle buik. ‘Marga, ik droom hiervan sinds wij elkaar voor het eerst zagen. Ik wilde dat je zo dik zou worden als je kon en het liefste nog vetter.’ Marga kuste terug. Bill voelde haar gegroeide buik tegen zich aandrukken en merkte dat zijn pik stevig werd van geilheid. Ze voelde zijn reactie. Bill hielp zijn volgevreten vrouw naar de slaapkamer, waar ze in een diepe slaap viel.

EINDE

Naar het verhaal De veertiende sollicitant dat hierop is geïnspireerd  »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)