Goudbuikje (4) – Nergens aan denken

Dorien krijgt een oproep van notaris Karel van Duurma. Het gaat over de erfenis van haar ouders. Ze had geen contact meer met haar ouders vanwege hun levenswijze. Ze vond het afzichtelijke mensen. Voor de erfenis van meer dan een miljoen euro moet ze nu opdraven bij de notaris. Er is een belangrijke voorwaarde gesteld door haar ouders, hoort ze van de heer Van Duurma. Ze moet 45 kilo aankomen in 4 maanden.

Nergens aan denken


'Het is ongelooflijk. Het bestaat niet', woest tierde Dorien. Ze was met haar vriend Peter in de keuken bij haar thuis. 'Niet te geloven.' Peter was lang en atletisch gebouwd. Hij dronk een glaasje fris. 'Ik wil niet zo worden zoals zij waren', riep ze. 'Ik wil mijn hele leven slank en gezond blijven. En dat hele gezonde leven moet ik overboord gooien om het geld te krijgen dat van mij is. Anders verdwijnt het gewoon.'

Ze was even stil en nam een slok water. 'Ik wil het niet', riep ze. 'Ik vind het niet verkeerd klinken', zei Peter. 'Lekker eten, even nergens aan denken en dan nog een miljoen euro krijgen ook. Daar dromen veel mensen van.' 'Hou op', krijste Dorien. 'Rustig aan meisje', zei Peter geruststellend. 'Ze vragen niet dat je been eraf moet. Je moet een bepaald gewicht hebben op een bepaalde datum. Over de tijd erna wordt niks gezegd. Dus je kunt na afloop gewoon weer afvallen tot je weer weegt wat je nu bent. Ik vind het niet verkeerd klinken.'


Ze keek hem woest aan. 'Ja, jij hebt makkelijk praten. Jij hoeft jezelf niet vet te mesten.' 'Dat is waar', zei Peter. 'Maar vergeet niet dat ik van je houdt. Ik zal alles doen om je te helpen.' Dorien liep naar de keukenkast en opende het deurtje. Ze keek wat er allemaal in lag. 'Ik heb geen idee, maar ik denk dat hier in de kast alleen maar gezonde dingen staan. We zullen naar de winkel moeten.' 'Wat moeten we allemaal in huis halen?' vroeg Peter.

Dorien dacht na. 'Koeken, volle melk, slagroom, chocolade en alles wat er maar uit de frituur komt. Ik denk dat we maar een frituurpan moeten kopen.' Peter pakte zijn jas al. 'Ik weet het niet hoor.' 'Kom op', zei hij. 'Je laat je dat geld toch niet zomaar afnemen om die paar kilo's.' Speels legde hij zijn hand op haar buik.

Ze was zo plat als een dubbeltje. 'Misschien vind je het niet eens verkeerd om een beetje voller en ronder te zijn.' Ze keek hem boos aan. 'Je maakt een geintje', zei ze. 'Tuurlijk', zei hij snel en gaf haar haar jas. 'Ik denk dat je er best grappig uitziet met wat vlees op de botten.' Hij grinnikte. 'Maak maar grapjes. Ik moet het allemaal doen.'

Hij streelde over haar heupen en kneep in haar billen. Alleen maar vel hield hij in zijn hand. 'Als jij een vet wijf wilt, dan krijg je een vet wijf', antwoordde Dorien uitdagend. Ze trok haar jas snel aan en liep voorop de deur uit. Naar de auto om eens flink inkopen te gaan doen. Hij holde achter haar aan en greep haar bij haar jas. 'Wacht even', zei hij en trok haar weer naar binnen.

Lees het vijfde deel van Goudbuikje: Grote beurt »

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)