Zoveel mogelijk eten - Strafkilo's (2)

Henk is gedurende zijn huwelijk meer dan 50 kilo is aangekomen. Zijn vrouw Edith vertroeteld haar knuffelbeer dan ook.

Lees eerst deel 1: Vet getrouwd »

Zoveel mogelijk eten

Ik had geen gedachten bij die enorme gewichtstoename in zo'n korte tijd. Ik kreeg op mijn werk opmerkingen over mijn nieuwe figuur. Ze plaagden mij ermee dat ze duidelijk aan mij konden zien dat ik getrouwd was.

Maar Edith was zo zorgzaam en lief voor mij. Ze uitte zich heel positief over mijn nieuwe gewicht. Meteen vergat ik dan weer mijn dikke lijf. Ze streelde over mijn ronde buik, noemde mij haar grote knuffelbeer en maakte heerlijk eten klaar. Ik vergat dan alle opmerkingen op mijn werk meteen weer en zette mijn tanden in het grote bord pasta dat Edith voor mij had opgeschept.


Vlak nadat we 3 jaar getrouwd waren, gingen we bij haar moeder langs. Ik ben gek op mijn schoonmoeder. Dat komt ook omdat zij de enige in de familie is, die net zo dik is als ik. Haar moeder woog met haar 1 meter 59 meter ruim 118 kilo.

Het scheelde ook, dat Edith en haar moeder goed met elkaar overweg konden. Ze vond het ook fijn om mij zo onbezorgd te zien eten met haar moeder. Dat betekende weer dat ik wat dikker naar huis zou gaan. Er zou meer Henk vertrekken dan er gekomen was.

We zouden een paar dagen blijven logeren en kwamen 's avonds aan. Ik gaf mijn schoonmoeder een dikke omhelzing en kreeg een warm kneepje in mijn lovehandles en klopje op mijn buik. Mam gaf Edith een knipoog en zei: 'Wat leuk om jullie allebei te zien. Ik vind het zo leuk dat jullie een paar daagjes blijven.'

Edith giechelde. 'We willen dit niet missen. Je zorgt zo goed voor ons en zo.' Ze wees ons de logeerkamer en aten daarna een overweldigende maaltijd bij haar. Als je niet beter wist, dan dacht je dat dit een feestmaaltijd als met kerst was, terwijl het gewoon een doordeweekse avond in oktober was.

De volgende ochtend na het overvloedige ontbijt, werd ik uit de keuken gestuurd door Edith en haar moeder voor de rest van de dag. Ik bracht de rest van de dag zittend op de bank door voor de televisie, met een potje bier en snacks.

Ik was daar heel goed in geworden. Zeker ook omdat Edith alles telkens aanvulde. In de keuken waren ze druk in de weer. Er werd een overheerlijke maaltijd bereid met veel vlees, gebakken aardappels, een groenteschotel en heel veel taarten. Erg veel taarten.


Lees deel 3: Toe neem nog wat »

Reacties

  1. Kan niet wachten op deel 3!Leuk dat er eindelijk weer een nieuw verhaal komt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor het compliment. Elke week verschijnt er een nieuw deel.
      Groetjes, Henk

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)