Praten over gewicht (24) – Tenger

'De rechter kon zich niet voorstellen dat zo'n tenger meisje zo'n klap kon uitdelen.'
In de rubriek Praten over gewicht schrijven vetliefhebbers over de gesprekken die ze hebben of horen met vrouwen over hun gewicht. Een vetliefhebber hoort een mollig meisje vertellen hoe ze haar ex-vriendje een klap gaf. Ze kreeg vergiffenis van de rechter, omdat ze zo tenger was. Maar dat was 25 kilo geleden.

Tenger


Vandaag op school zag 2 jongens wachten. Juist op dat moment scheen een vriendinnetje om de hoek. Ze zag er goed uit, met kastanjebruin haar en een brilletje. Ze had een prachtige glimlach en ze was behoorlijk mollig. Het gesprek kwam al snel op een ex-vriendje.


Ze vertelde over hem dat hij een eikel was. Op een dag misdroeg hij zich tegenover haar. 'Ik heb hem toen een mep gegeven.' Ze werd voor de rechter gedaagd. 'Toen ik daar stond, kon de rechter zich niet voorstellen dat zo'n tenger meisje zo'n klap kon uitdelen.'

De jongens moesten lachen. 'Tenger meisje?' 'Dat was een jaar geleden', lachte ze. 'Dat was 25 kilo geleden.' 'Wat ben je zoveel aangekomen?' vroeg 1 van de jongens. 'Ik woog toen 52 kilo bij mijn lengte van 1,62 meter.' 'Jeetje, wat is dat nu dan geworden?' vroeg de jongen onbescheiden.

Ik luisterde met rode oortjes mee. Mijn eigen vraag werd hier beantwoord. 'Nou toen ik vorige week op de weegschaal stond, vertelde hij dat ik 79 kilo weeg.' Ze moesten lachen. 'Maar goed dat je nu niet voor de rechter staat. Hij zou niet meer zo verbaasd zijn als toen', zei de jongen.

Het verbaasde mij. Ze vertelde het verhaal alsof ze het had over de aankoop van een paar schoenen of een jurkje. De jongens reageerden koeltjes. Hierdoor kreeg het iets heel gewoons, terwijl het mij buitengewoon opwond. Het was geweldig om mee te maken.

Het is alweer een tijdje terug dat dit gebeurde. Ik kan er vaak nog aan terugdenken. En het windt me dan nog steeds op. Dolgraag had ik gehoord waarom ze 25 kilo in een jaar was aangekomen. Jammergenoeg stelden de jongens die vraag niet.

Volgende week: Alleen stretchbroeken

Een chat met een vriendin die een jaar in Frankrijk zit. Ze is behoorlijk aangekomen en draagt alleen nog stretchbroeken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Moeder en dochter (1)

Snoepen - Moeder en dochter (2)

All inclusive - Moeder en dochter (15)